D1570-DWC

Commissie: Districts Waterplatform (DWP)

Taak en doel Waterplatform

Het Waterplatform van D1570 is ingesteld om Rotaryclubs in het District te stimuleren en bij te staan bij het ontwikkelen van water en klimaatadaptatie initiatieven. Het doel is om zoveel mogelijk Rotaryclubs in het district “water proof” te maken. Rotary International is wereldwijd actief om schoon water, goede sanitaire voorzieningen en hygiëne voor iedereen bereikbaar te maken. Dit is één van de zeven Areas of Focus van TRF en één van de zeventien “global goals for sustainable development”.

Werkwijze Waterplatform

Het Waterplatform stimuleert op water & klimaatadaptatie gerichte initiatieven van Rotaryclubs door:

• kennis en expertise te leveren op het gebied van water & klimaatadaptatie,
  • clubs te ondersteunen bij het organiseren van een Rotary Waterloop in de eigen gemeente,
  • clubs te adviseren en kennis met hen te delen bij eigen water- en klimaatprojecten en --initiatieven,
  • gastsprekers te leveren op het gebied van water en klimaatadaptatie,
  • in het district te zorgen voor projecten op het gebied van water en klimaatadaptatie die duurzaam zijn, geen of lage overheadkosten en wel robuuste kwaliteit hebben,
  • te zorgen voor partnerships gaan met professionele partijen voor de uitvoering en medefinanciering van projecten,
  • te zorgen voor publiciteit, zowel binnen als buiten Rotary,
  • relaties te onderhouden met organisaties binnen en buiten Rotary op het gebied van water en klimaatadaptatie.

Samenstelling 2024-2025:

Timmermans

Soest-Baarn

lid

Contactadres voor clubs en leden: engelsman.c.m@gmail.com