D1570-RYLA

Commissie: Districts RYLA commissie (DRYLAC)

Taak en werkwijze (volgens DLP 24-25):

Taak en doel RYLA commissie

De Districts RYLA commissie organiseert de activiteiten voor de Rotary Youth Leadership Awards (RYLA) in het District en de promotie en ondersteuning ervan. De RYLA is gericht op ontdekking en ontwikkeling van leiderschapscapaciteiten door young professionals met diversiteit in achtergronden en culturen, juist ook buiten Rotary).

Werkwijze RYLA commissie

Coördineren van Districtsbrede activiteiten gerelateerd aan Rotary Youth Leadership Awards;

Bevordering van deelname aan het programma van een zo divers mogelijk samengestelde deelnemersgroep, door regelmatig contact met AG’s en clubs;

Promotie van RYLA door leden aan te moedigen deelnemers aan te melden en zelf deel te nemen als coach;

Betrekken van RYLA-alumni door hen te vragen te spreken op RYLA-evenementen, clubbijeenkomsten bij te wonen en deel te nemen aan Rotary serviceprojecten;

Cultiveren van maatschappelijke partnerschappen en gebruik van maatschappelijke leiders als sprekers, facilitators of trainers.

Zorg voor handhaving van het jeugdbeschermingsbeleid van Rotary. Deelname van minderjarigen is afhankelijk van voorafgaande toestemming van een ouder/voogd.

Samenstelling 2024-2025:

Voornaam