D1570-DRFC

Commissie: Districts Rotary Foundation commissie (DRFC)

Taak en doel DRFC

De DRFC helpt de DG bij het opleiden, motiveren en inspireren van Rotarians om deel te nemen aan het Foundation-programma en fondsenwervende activiteiten in het district.

“When Rotarians understand how the Foundation changes people’s lives, they are eager to participate in its programs and support them financially.”

Subcommissies DRFC
De DRFC heeft een aantal subcommissies:

- PolioPlus
De subcommissie PolioPlus is verantwoordelijk voor het ondersteunen van Rotary's inzet voor de uitroeiing van polio en voor het aanmoedigen van deelname aan PolioPlus-activiteiten door alle Rotary-leden.

- Grants
De Grants subcommissie is verantwoordelijk voor het bevorderen van aanvragen voor en inspiratie bij de uitvoering van Rotary-grants. De subcommissie beheert het proces van het aanvragen van grants tot en met uitvoering ervan.

- Fundraising
De subcommissie Fondsenwerving van het District is verantwoordelijk voor het toezicht op de fondsenwervingsstrategie van het District en helpt clubs bij het vaststellen en bereiken van hun doelen voor jaarlijkse bijdragen van leden aan TRF.

- Stewardship

- Rotary Peace Fellowships
De subcommissie van de Rotary Peace Fellowship is verantwoordelijk voor het werven, ondersteunen en aanbevelen van kandidaten voor de Rotary Peace Fellowship.

- Paul Harris Society
De Paul Harris Society (PHS) erkent Rotary-leden en vrienden van de Rotary Foundation die elk jaar US$1.000 of meer bijdragen aan het Annual Fund, PolioPlus of andere goedgekeurde donaties aan de Foundation en zo meehelpen aan duurzame oplossingen voor dringende behoeften over de gehele wereld.

Werkwijze DRFC

De DRFC

bevordert, beoordeelt, behandelt en administreert de aanvragen van clubs in het District voor Global resp. District Grants ,

helpt bij het opleiden, motiveren en inspireren van leden om deel te nemen aan Grant- en fondsenwervingsactiviteiten van de Rotary Foundation in het District,

organiseert daartoe commissie jaarlijks onder meer een “Grant Management Seminar”,

stimuleert de clubs in het District om jaarlijks financieel bij te dragen aan de Rotary Foundation volgens het EREY principe, en om zo veel en goed mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden van District en Global Grants.

Samenstelling 2024-2025:

PHS

vacature

fondsenwerving

Contactadres voor clubs en leden: coen@hoencamp.eu