© 2024 Rotary in Nederland.
Alle rechten voorbehouden.

WieWatWaar

Kortere lijnen voor in jouw club geïnteresseerde mensen

Rotary International maakt het voor clubs gemakkelijker om in contact te komen met de meer dan 30.000 potentiële leden die elk jaar hun interesse aangeven op rotary.org/join.

Hoe het nu gaat

Wanneer iemand die geïnteresseerd is om lid te worden van een club zijn/haar interesse kenbaar maakt, wordt die informatie een 'lead' (Geinteresseerde). Het huidige systeem stuurt deze lead naar hetzij de gouverneur of de District Leden Cie (DLC), die elke lead beoordelen en voor follow-up toewijzen aan een club die past bij de behoeften van de persoon. Praktijk wijst uit dat dit proces niet volmaakt is en leads verloren raken.

Hoe het straks gaat:

Er gewerkt wordt aan een nieuw systeem (en zodra dat operationeel is zal ik dat in de nieuwsbrief delen.) Dit systeem gaat alle 'leads' (Geintereseerden) voor lidmaatschap beheren. Dit systeem, dat gebruik maakt van technologie van Salesforce (een bekende speler op de markt van customer relationship management (CRM) systemen), stelt clubs in staat om de informatie over  deze geinteresseerden rechtstreeks te ontvangen en contact op te nemem.

Deze kandidaat-leden kunnen zelf de club kiezen die ze het meest interessant en geschikt vinden op basis van de informatie die ze over de club krijgen, zoals de locatie en de vergadertijd.

Wat kan het clubbestuur nu doen?

  • Zorg ervoor dat alle bestuursleden een account hebben om in te loggen op www.myrotary.org en MyRotary-account heeft. Net als bij het huidige proces, begint de toegang tot 'leads' met inloggen in My Rotary.
  • Zorg ervoor dat de informatie over je club, inclusief vergadergegevens en locatie, correct is in MyRotary en op de website en sociale media van je club. Dit zal je club zichtbaarder maken voor potentiële leden*.

We houden je op de hoogte. heb je vragen mail dan naar het DCC-team van on district. (webteam@rotary-d1570.nl)

(*) Denk dan aan contactinformatie, bestuursleden, vergadermomenten en locatie, online zichtbaarheid van de club etc. Dat laatste zal er ook aan bijdragen dat je beter vindbaar wordt.

Terug >