Over de districtsconferentie 2009

Zeer gewaardeerde Rotarians/belangstellenden van/voor District 1570,

Van harte nodig ik u en uw partner uit voor de jaarlijkse conferentie van district 1570.
Ook belangstellende introducés zijn zeer welkom op onze Districtsconferentie 2009.
Het was voor velen een beproeving om zo lang te moeten wachten voordat u zich kon inschrijven voor de Districtsconferentie van D1570. Vanaf juli 2008 bent u geïnformeerd over de datum. De conferentie wordt georganiseerd in Hilversum, het kloppend en bruisend hart van de Media wereld en van de internationale communicatie over actualiteiten.
Geniet van de mogelijkheid om ook buiten uw eigen club Rotarians te ontmoeten. Laat de Districtsconferentie een ontmoetingsplaats zijn voor fellowship en een gelegenheid om elkaar te informeren en te inspireren.
Rotary club Hilversum3 heeft zich ingespannen voor de organisatie van de Discon. Het is bijna zover en het programma voor
15 en 16 mei 2009 kan nu worden gepresenteerd.
Vanaf nu kunt u zich inschrijven!

Vrijdag 15 mei 2009 is er een programma voor de clubvoorzitters (of afgevaardigde) en districtsbestuurders, allen met partner. In een dialoog zullen in aanwezigheid van P.C. Thomas, President’s Representative van Rotary International enkele belangrijke Rotary vraagstukken in Nederland worden behandeld. Wij vinden het belangrijk dat ook het geluid uit de clubs wordt gehoord. Maak a.u.b. gebruik van die gelegenheid en zorg dat uw club vertegenwoordigd is.

Voor de conferentie op
zaterdag 16 mei 2009 zijn alle leden van ons district samen met hun partner van harte welkom. Ook belangstellende introducés zijn zeer welkom. Wij verheugen ons op een groot aantal enthousiaste deelnemers uit zoveel mogelijk clubs.

Centraal staat onze verantwoordelijkheid voor een gezonde ontwikkeling van kinderen in veilige omstandigheden en het welzijn van het kind. Het thema is ”Toekomstmuziek voor kinderen” met als subtitel ”Vrede en veiligheid in een leefbare wereld”.

Het onderwerp wordt belicht vanuit diverse invalshoeken. Sprekers zijn o.a. Kolonel Kees Matthijssen, voormalig bevelhebber in Afghanistan en Jorgen Raymann als special representative van UNICEF. Er zal aandacht worden besteed aan ontwikkelingen op het gebied van de preventie in de jeugdgezondheidszorg en aan factoren die in deze enerverende tijd invloed hebben op de ontwikkeling van het kind.

Zowel vrijdag als zaterdag zal de bijeenkomst worden opgeluisterd met beeld en geluid, verzorgd door Desirée Rebel, bekend van o.a. het Internationaal Danstheater en de Theaterschuur voor kinderen.

Er kan op vrijdag en op zaterdag worden deelgenomen aan een rondleiding door het spectaculaire gebouw van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en er is gelegenheid de Experience te bezoeken.

Mediapark te Hilversum
Beeld & geluid

Inschrijving voor vrijdag en/of zaterdag uitsluitend via de website van het district:

De grote inzet van vele vrijwilligers vraagt om een beloning in de vorm van uw aanwezigheid. Rotary club Hilversum3 en ik verheugen ons erop u te ontmoeten op vrijdag 15 en/of 16 mei 2009 voor een geweldig Rotary evenement, waarbij wij veel kunnen delen en van elkaar kunnen leren.

Arthur Verdonck
Gouverneur District 1570