Districtsconferentie 2010

Ondernemen zonder veranderingen bestaat niet. Plotseling wordt u geconfronteerd met majeure veranderingen. Het kan een kredietcrisis zijn, u kunt door een ingreep van de overheid 30-40% van uw marge kwijt zijn of een bouwfraude overvalt u, kortom voorbeelden genoeg. Uw zakelijke wereld staat op zijn kop. Het voortbestaan van uw organisatie staat op het spel.

Er zijn ondernemingen die buitengewoon goed uit een crisis komen. Er zijn ook organisaties die ten onder gaan. Tevens zijn er organisaties die ongevoelig lijken te zijn voor grote externe veranderingen. Hoe komt dat?

Bovenstaand is het onderwerp van het congres op zaterdag 29 mei 2010. Een grote crisis zou een organisatie wakker moeten schudden en deze organisatie zou er beter uit moeten komen. Dit is wat Hillary Clinton bedoelde met haar uitspraak: “Never waste a good crisis”.

“Never waste a good crisis en de kunst om er beter uit te komen” is het thema van dit congres. Op zaterdag 29 mei 2010 zullen leiders van grote toonaangevende organisaties hun ervaringen met betrekking tot het onderwerp met u uitwisselen.

Is uw organisatievorm bepalend voor de wijze waarop uw organisatie reageert?

Welke common values hebben een grote invloed?

Is er een maximaal aantal managementlagen?

Moet uw focus te allen tijde op de klant gericht zijn?

Hoe is uw focus ten aanzien van uw aandeelhouders?

Welke factoren bepalen het succes van uw bedrijf?

Deze vragen staan zaterdag 29 mei 2010 centraal. (zie ook video)

De dag zal worden geopend door een bekend persoon uit de financiële wereld. Daarna zal een organisatiedeskundige spreken over reacties van organisaties op grote externe ontwikkelingen.

Daarop volgend zullen in parallelsessies leiders van organisaties (profit en non-profit) vertellen over hun praktijk ervaringen op dit gebied. U kunt op het inschrijfformulier aangeven welke parallelsessies u bij voorkeur wilt volgen.

Aansluitend zal de Hogeschool Utrecht plenair een presentatie geven over de factoren, die bepalend zijn voor de wijze waarop succesvolle organisaties kunnen reageren op sterk wijzigende maatschappelijke en economische omstandigheden. Zijn er bij succesvolle bedrijven parallellen te herkennen in organisatievorm, common values, leiderschapstijlen e.d.?

Tenslotte zal Mercedes een "ervaringspresentatie" geven en de dag zal worden afgesloten door Rob Klerkx, gouverneur van District 1570 van de Rotary.

Naast het uitwisselen van kennis is dit congres uitermate geschikt voor elke ondernemer of leider van een organisatie die geïnteresseerd is in netwerken of relatiemarketing. Uw relaties zijn ook meer dan welkom.