Hospice Kromme Rijnstreek

De totale opbrengsten van het inschrijfgelden en de sponsorgelden komen geheel ten goede aan het te bouwen Hospice Kromme Rijnstreek in Houten.

Een hospice geeft 24 uur per dag zorg aan mensen die niet lang meer te leven hebben en het liefst de laatste dagen van hun leven in de eigen vertrouwde omgeving doorbrengen. Soms is dat niet mogelijk door gezins- of woonomstandigheden, of omdat familie of vrienden de nodige 24-uurszorg niet (meer) kunnen bieden. In dat geval biedt Hospice Kromme Rijnstreek een alternatief waar familie en vrienden gezamenlijk met huisarts, verzorging en deskundige vrijwilligers de zorg voor hun dierbare kunnen voortzetten. Er zijn altijd verzorgenden aanwezig en familie en vrienden zijn altijd welkom. Gasten hoeven daarom niet in eenzaamheid te sterven. Er is weer meer ruimte en tijd om partner, ouder, kind of vriend te zijn.

Momenteel bevindt Hospice Kromme Rijnstreek zich in een voorbereidende fase om de bouw mogelijk te maken. Eind 2010 hoopt het Hospice haar eerste gasten te mogen ontvangen.