Uitnodiging Discon 2012

Uitnodiging Discon

april 2012

Beste Rotarians,

Hierbij nodigen wij u en uw partner van harte uit voor de Discon van District 1570 op zaterdag 2 juni 2012.

Dit feestelijk gebeuren dat geheel in het teken van water staat zal plaatsvinden in Het Vechthuis te Utrecht.

Wij ontvangen u graag vanaf 9.30 uur in Het Vechthuis, Jagerskade 13-15, 3552 TL Utrecht.

Het programma zal beginnen om 10.00 uur en eindigen rond 15.00 uur.

Heeft u speciale dieetwensen, wilt u dat dan bij uw inschrijving vermelden?

Als u deel wilt nemen aan de rondleiding door de rioolwaterzuivering dan kunt u dit aangeven op het inschrijvingsformulier mits u inschrijft vóór 10 mei aanstaande.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth Tóth Varjú - de Knegt

Gouverneur District 1570

Voor informatie over de route naar Het Vechthuis, Jagerskade 13-15, 3552 TL Utrecht, 030 2613543 zie: www.vechthuis.nl

Wilt u vóór 20 mei per e-mail laten weten of u (met of zonder partner) aanwezig zult zijn? Voor de inschrijving kunt u terecht op de districtspagina: Inschrijven DisCon 2012

Wij vragen u een bijdrage aan de kosten van Euro 35,- per persoon. De betaling geschiedt door middel van een eenmalige machtiging en wordt van uw rekening afgeschreven.

Programma DisCon D1570

Wat kunt u verwachten op ons spetterende waterfestijn?

Twee gerenommeerde sprekers over water in binnen- en buitenland.

Koos van Oord was het boegbeeld van de topsector water en als lid van de Deltacommissie stelde hij in opdracht van de overheid het rapport "Samen werken met water" op waarin de bescherming van Nederland tegen de gevolgen van klimaatverandering centraal staat.

Hij zal in zijn verhaal ingaan op de Nederlandse water-problematiek, want wat wij als zelfsprekend aannemen zal dat in de toekomst niet meer zijn.

Jan Luijendijk is een van de grootste experts op het gebied van inter-nationaal watermanagement. Hij was de afgelopen 25 jaar in veel derde wereldlanden actief en werkt voor UNESCO-IHE, het door Rotary International gesteunde opleidingsinstituut voor watermanagement.

Hij zal ingaan op de internationale waterproblematiek, de laatste kennisontwikkelingen en de samenhang met andere onderwerpen zoals sanitatie en economische ontwikkeling.

Het waterfestijn speelt zich af rond een beursvloer waar rotaryclubs en organisaties hun projecten presenteren.

Onze spreekstalmeester zal de aandacht vestigen op de deelnemers en ze de kans geven hun projecten en waren aan te prijzen.

Er vindt een kunstveiling plaats onder leiding van een deskundige en enthousiaste veilingmeester waarvan de opbrengst gaat naar de marktkraam met het beste verhaal en de meeste stemmen.

Een rondleiding door de naast het Vechthuis gelegen rioolwater-zuivering behoort tot de mogelijkheden.

Een wandelend buffet noodt uit tot het leggen van contacten.

Tot slot kunt u een spetterend eind van ons waterfestijn verwachten.