Waterseminar terugblik

KORTE TERUGBLIK WATERSEMINAR D1570 (10 APRIL 2014)

Donderdag 10 april organiseerde het Waterplatform D1570 een waterseminar. Als locatie was gekozen voor het nostalgische pompstation van Vitens te Soestduinen. Een betere ambiance is nauwelijks denkbaar!

Theo van ’t Klooster (Waterplatform) en Marion van den Brink (Inkomend Gouverneur) openden wat een inspirerende avond zou worden met Chris Amsinger, coördinator van Aqua for All die vol lof was over de betrokkenheid van Rotary bij Wandelen voor Water, Ewout van Galen van Simavi die het gezelschap informeerde over de succesvolle water- en sanitatieprojecten in Ghanese scholen die worden gefinancierd met de opbrengst van Wandelen voor Water en Maarten Onneweer van Rainfoundation, die uitlegede wat zanddammen zijn en welke betekenis die hebben voor gebieden waarin weinig neerslag valt.

Ook dit jaar waren er pitches om te wedijveren voor de wisseltrofee voor het beste waterproject. RC Baarn-Soest trok daarbij aan het langste eind met hun project voor de aanleg van zanddammen in Ethiopië. Ewout van Galen mocht namens de jury de trofee uitreiken.

Aan het eind van de bijeenkomst werd het gezelschap opgedeeld in 4 groepen, die met elkaar ideeën voor fundraising en onderwerpen voor het waterseminar van volgend jaar uitwisselden.

We kunnen met genoegen terugkijken op een geslaagd waterseminar.

Albert Struijk