Verslag nieuwe ledenbijeenkomst 2010

Avond voor Nieuwe Leden in District 1570

Op 20 april jl. was er in de Middenhof in Nieuwegein een avond georganiseerd voor nieuwe leden van District 1570.

Met zo’n 50 aanwezigen was de opkomst verrassend goed.

Na een korte informele kennismaking bij een kop koffie startte het programma met de film Rotary Roots, waarin Jörgen Raymann een korte algemene introductie geeft over de Rotary en de verschillende Avenues.

Koos Iseger, Voorzitter van de Districtscommissie Rotary Foundation , ging nader in op de plaats die Rotary Foundation in neemt naast Rotary International . Ook de programma’s van de Rotary Foundation kwamen aan de orde zoals het Polio Plus programma, , Group Study Exchange, Ambassadorial Scholarships, Scholarships voor Peace and Conflict Resolution, de Matching Grants en de 3 H projecten (Health, Hunger en Humanity).

Na de pauze was er een levendige discussie naar aanleiding van enkele stellingen.

In deze discussie kwam naar voren dat de introductie en begeleiding van nieuwe leden bij de clubs op verschillende manieren wordt ingevuld. Een aantal nieuwe leden had een mentor . Soms fungeerde de ‘voorsteller”als mentor. Er was ook een duidelijk verschil in het informatiemateriaal wat aan de nieuwe leden in de club ter beschikking werd gesteld.

Naar aanleiding hiervan kwam het plan naar voren om een map met informatiemateriaal voor nieuwe leden op de website te zetten.

Ook kwamen er vragen over jeugdprogramma’s waar Harma Schaafsma, Districts Jeugd Commissaris nader op in ging .

Na afloop was en nog gelegenheid om informeel met elkaar na te praten. Het was een geslaagde avond om op terug te kijken.