Wereld water dag - 22 maart 2013

Duizenden kinderen wandelen met water

Het is vandaag 'Wereld Waterdag' en daarom lopen kinderen van 500 scholen zes kilometer met zes liter water. Kinderen in arme landen moeten gemiddeld elke dag zo ver lopen om water te krijgen.

Met de actie in Nederland halen kinderen geld op voor het goede doel. Verschillende organisaties vragen vandaag extra aandacht voor de problemen die er zijn met water.

Klik hier voor de video.

Uit: Jeugdjournaal 22 maart 2013

Ook Rotary is actief, RC Schoonhoven neemt deel aan dit initiatief:

RC Schoonhoven heeft vandaag, tijdens de Wereld Waterdag, samen met de Daphne Foundation in Schoonhoven het Wandelen georganiseerd. Er hebben ruim 550 kinderen aan deelgenomen en we hebben € 13.267,= opgehaald. Aqua for All gaat dit bedrag nog verdubbelen. Kortom een geweldig resultaat!

De helft van dit bedrag, minus nog wat kosten, is bestemd voor het Rotary project Bandung Barat in Indonesië.

Omdat wij in Nederland kennelijk de grootste club met kinderen op de been hadden, is het journaal langs geweest.

Het was een superdag en iedereen heeft ongelooflijk zijn best gedaan om tot dit prachtige resultaat te komen.