Wandelen voor Water in ons District

Sinds 2003 lopen veel schoolkinderen uit groep 7 en 8 zes km met 6 liter water op hun rug tijdens de Wandelen voor Water dag. Hiermee halen ze geld op voor de vele waterprojecten die er overal in de wereld zijn voor schoon drinkwater.

De meeste kinderen lopen medio maart rond Wereldwaterdag, dat dit jaar op dinsdag 22 maart valt.
Veel scholen zullen dan ook op woensdag 23 mei aan Wandelen voor Water meedoen.

Vorig jaar liepen er 3.000 schoolkinderen uit meer dan 10 plaatsen in ons district mee, met een mooie opbrengst van ruim 144.000 euro. Een aantal plaatsen laat de schoolkinderen in juni een avond met de Avondvierdaagse meelopen.
Dit jaar zullen waarschijnlijk nog meer kinderen meedoen.

Vele Rotaryclubs hebben leuke YouTube-filmpjes gemaakt. Deel deze met ons;, wij zetten ze hier online! We kijken uit naar alle verslagen van deze mooie activiteit voor schoon drinkwater overal in de wereld.

Graag jullie informatie naar: webteam@rotary-d1570.nl