MAART 2023

Ongelooflijk wat een maand vol met activiteiten, als ik terugkijk op mijn eigen agenda en de berichten op onze facebook pagina dan is het ongelooflijk wat er allemaal is gedaan en wat voor impact we hebben. IMAGINE Rotary!

In willekeurige volgorde en niet compleet 😉 de activiteiten rondom de 100 jaar Rotary estafette →, de overdracht van de estafetteschop naar het volgende district, met een sportieve bijdrage van de laatste regio.

Ik zie jullie graag allemaal op zaterdag 15 april a.s. of bij een van de andere activiteiten de komende maanden. Graag jullie extra aandacht voor de 4 oproepen in deze maandbrief.

Met hartelijke groet,

DISTRICTSNIEUWS

HAKA tegen HATKA

(Haarlem tegen Kinderarmoede)

Ik stel voor, dat volgend jaar alle clubs samen een HAKA tegen Kinderarmoede organiseren. Kinderarmoede is schrijnend en daar moeten we echt iets aan doen.

SHELTERBOX

De Shelterbox-actie voor Turkije en Syrië waar we als Rotary meer dan 1.250 shelterboxen voor bijna 1 miljoen gedoneerd

CLUBBEZOEKEN EN REGIOTOURS

Ik bezocht een aantal clubs, wat is dat toch inspirerend om kennis te maken met de Rotarians in ons district, mooi ook om de diversiteit, maar vooral de activiteit te zien. Ook had ik een indrukwekkende ontmoeting met de Gouverneur van Oekraïne (60 clubs in dat hele grote door oorlog verwoeste land) de regio bijeenkomst in Monnickendam met weerman Reinier van den Berg en deze week de bijeenkomst georganiseerd door RC Enkhuizen met Marjan Minnesma van Urgenda, mooi aansluitend bij het net uitgekomen Rotary Magazine met als thema Water →.

POWERVROUWEN

En heel veel publiciteit waar ik jullie deze powervrouwen nog even extra onder de aandacht wil brengen, per slot van rekening was het 8 maart ook internationale vrouwendag.

OPROEPEN

Tenslotte graag aandacht voor de volgende 4 oproepen:

1. Kom op zaterdagmiddag 15 april 2023 naar Duin & Kruidberg

Zaterdag 15 april a.s. is het PETS (President Elect Training Seminar) in Duin & Kruidberg in de ochtend exclusief voor de inkomend voorzitters, die zich o.l.v. van inkomend gouverneur Hans Ruck gaan voorbereiden op het komende Rotaryjaar 2023-2024.

In de middag is iedereen welkom, voor een korte terugblik op mijn Rotaryjaar, de Assembly (ledenvergadering) en daarna twee rondes met workshops die voor iedereen maar vooral voor inkomende bestuursleden zeer aan te raden zijn.

Het programma vind je hier en aanmelden kan hier → (als je dat nog niet hebt gedaan).
Ik zou het erg leuk vinden veel van jullie te zien en spreken op deze prachtige locatie.

2.     Doneer aan de Rotary Foundation

Rotary Foundation, als club of particulier help je met een donatie mee om veel goede doelen in de wereld, ons district, jouw omgeving te realiseren. Ieder bedrag groot of klein is van harte welkom en doneren is super simpel →

We hebben ons doel voor ons district nog lang niet gehaald en dat vind ik erg jammer. Ons eigen goede doelenfonds verdient meer dan wat er tot nu toe is gedoneerd. Dankzij de Rotary Foundation doen we veel goeds in de wereld en kunnen we als clubs ook nog meer impact hebben met onze projecten dankzij District of Global Grants. Kijk maar eens naar het voorbeeld van de watertanks in Kenia →.

3.     Gouverneur 2025-2026 en commissieleden gezocht

Als je 7 jaar lid bent van Rotary, clubvoorzitter bent geweest en je wilt je graag verder ontwikkelen, leren en het district een jaar leiden, meld je dan aan als kandidaat. Je kunt mij altijd bellen of mailen voor meer informatie, schroom niet het is echt super om te doen →.

Een district functioneert dankzij de inzet van velen in de commissies. Ook daar is een aantal vacatures, zelf ben ik ooit, toen ik net lid was, lid geworden van de PR Commissie en dat heeft zeker een bijdrage geleverd aan mijn Rotary beleving.

Leuk om mensen uit andere clubs te ontmoeten en te zien wat voor impact je kunt hebben met elkaar.

4.     Doneer een boom, krijg een puzzel

Speciale aandacht nog voor de puzzel we willen echt graag het duurzame voedselbos realiseren tussen België en Nederland, de opbrengst van de 100 jaar puzzel komt volledig ten goede aan het voedselbos. Als je geen puzzel wilt kopen kun je natuurlijk ook een bedrag doneren. Leuke actie van onze collega’s.
We draaien het om:
Doneer een boom en krijg een puzzel →.

MEER ACTIVITEITEN

Lees meer over activiteiten in ons district op de nieuwspagina van ons district → of in het zojuist verschenen Rotary Magazine → of in het Online Rotary Magazine →