kijkcijfers website...
hits = het aantal malen dat de site is opgevraagd.
bestanden = het aantal bestanden dat is gedownload vanaf de site (een pagina is een bestand, een plaatje op die pagina ook)
pagina’s = het aantal pagina's dat is weergegeven in de betreffende maand.
bezoeken = het aantal sessies van de gebruiker. Wanneer een gebruiker binnen een half uur terugkeert naar de site, dan wordt er geen visit bij opgeteld, maar wordt dit geschaard onder dezelfde sessie. Bij verstrijken van een half uur zal een nieuw bezoek van dezelfde gebruiker als nieuwe sessie, dus nieuw bezoek (visit) worden gelogd.
hosts = het aantal ip-adressen dat in contact is geweest met de internetsite. Een IP-adres is een uniek nummer dat ervoor zorgt dat de pc van de gebruiker kan worden herkend op internet. Veel ip-adressen zijn tijdelijk toegekend door internetproviders. Op het moment dat iemand gaat internetten krijgt hij/zij een ip-adres toegewezen.
kB = het aantal kilobytes dat is getransporteerd via de internetsite. Een gemiddeld plaatje op een internetsite is 10 kilobytes.
De gouverneur is natuurlijk vooral geïnteresseerd in het aantal lezers van de maandbrief. Dat varieert nogal, maar komt niet in de buurt van de 2000 hits die de brief zou moeten genereren.
Maar misschien moeten deze cijfers naar boven worden bijgesteld. Bezoekers via de app worden namelijk niet meegeteld. Terwijl dat op dit moment verreweg de beste methode is om je aan/af te melden voor clubbijeenkomsten, en tevens en passant wat nieuws mee te pikken.
Het is ook interessant om te weten op welke pagina bezoekers de site binnenkomen. Van sommige is het volstrekt duidelijk hoe men er direct op terechtkomt, van andere is dat minder duidelijk, en van een paar kan het haast niet anders dan dat dit loopt via de app.
Ruim een derde (33,5%) van alle hits op onze site vloeit voort uit een zgn. 'direct request'. Dat betreft dus bezoekers die al weten waar ze naar op zoek zijn. De rest wordt verwezen via een andere internetpagina. Eén op elke 100 hits komt van Google, één op elke 1000 hits komt van LinkedIn en één op elke 10.000 hits komt van Instagram. De rest is nog veel incidenteler. Het geeft meteen aan waar de socialmediavoorkeuren van de gemiddelde Rotarian liggen.