Rotary Noord-Nederland domineert Botary 2024!

1e prijs: Rotary Staphorst-Reestland

2e prijs: Rotary Dokkum

Winnaars: de lokale Imkersvereniging De Wijk en het Ronald McDonaldhuis Groningen

1 / 2

Het debuut van team Dokkum in de Botary bij Maasbommel is een groot succes geworden. Tijdens deze roeisloepwedstrijd, die jaarlijks wordt georganiseerd door Rotaryclub Maas en Waal, strijden roeiteams van serviceclubs om geldprijzen die ten goede komen aan door hen aangedragen goede doelen, onder het motto: "Het goede doel wint altijd!".

Het team uit Dokkum zette, onder leiding van captain Frans Antonides, alles op alles voor het Ronald McDonaldhuis in Groningen en sleepte, na een zinderende eerste heat en een niet minder spannende finale, de tweede prijs in de wacht. De prijs van 1800 euro werd nog aangevuld met een extra bonus voor elke vrouw die meeroeide en Rotaryclub Dokkum besloot de verdubbelaar in te zetten.

Kortom: een fantastische dag voor het Ronald McDonaldhuis in Groningen én de roeiers van team Dokkum die zich nu alweer verheugen op de Botary van komend jaar. Met dank aan Froukje en Gea van de Grouster Roeisloepvereniging, die ons hebben klaargestoomd voor deze race.

deel deze pagina: