xx

Wijzigingsvoorstellen Rotaryregels

Wij zijn lid van een Rotaryclub en die club is op zijn beurt lid van Rotary International. Voor de onderlinge verhoudingen en voor de speelruimte zijn spelregels vastgelegd in het manual of procedure (MOP). Deze regels zijn er niet voor eeuwig en kunnen worden aangepast door de councils on resolutions and legislation (CORAL).

council on resolutions (COR)

Van 15-31 oktober 2024 stemmen vertegenwoordigers van elk district online over de resolutions. Dit zijn aanbevelingen aan de board of directors van Rotary International. Die voorstellen zijn nu in te zien op de site van RI.

Klik HIER of op het plaatje hiernaast om de voorstellen voor de COR van 2024 te bekijken.

council on legislation (COL)

De enactments (de wijzigingsvoorstellen van de Rotaryregels in het manual of procedure) worden eens in de drie jaar behandeld op de council on legislation (COL). Zeg maar: het Rotaryparlement. Ook de enactments voor de COL van april 2025 zijn al in te zien op onze site.

Klik HIER of op het plaatje hiernaast om de voorstellen voor de COL van 2025 te bekijken.