juli 2003

Mr F.W. Mulder
  Governor 2003-2004
  District 1590 RI

Een nieuw Rotaryjaar, een nieuwe gouverneur en een nieuw thema: ''Lend a Hand''.
2003 - 2004 staat in het teken van het thema ''Lend a Hand'' van onze President, de Nigeriaan Jonathan Majiyagbe. Bijzondere aandacht vraagt hij voor de Rotary ''familie'', de bestrijding van sociale noden in de wereld, zoals armoede, ernstige ziekten en analfabetisme. Met een helpende hand kunnen wij als rotarians hierbij een belangrijke rol vervullen.   Onverwacht overleed op 6 juni j.l. de echtgenote van onze President, Ade Majiyagbe. De Nederlandse gouverneurs en inkomend gouverneurs hebben hun medeleven met onze President betuigd.

Op 1 juli heeft Haije Sybesma mij zijn keten en daarmee de verantwoordelijkheid als gouverneur voor het district 1590 overgedragen. Haije, bedankt voor de wijze waarop jij het afgelopen jaar het district 1590 hebt geleid en het landelijk Gouverneursberaad hebt voorgezeten. Bedankt voor de wijze, waarop jij mij hebt voorbereid op mijn nieuwe taak! De jou uitgereikte Paul Harris Fellow onderscheiding is op zijn plaats en verdiend! Met inkomend gouverneur (DGE) Jan Hemminga (RC Heerenveen) en de districtsstaf staan we in de startblokken voor 2003-2004.
Welkom aan de nieuwe stafleden van ons district: Fred de Lange (RC Franeker), secretaris, opvolger van Maup van Dijk (RC Oosterwolde), Sija Pastoor (RC Uithuizen-Het Hogeland), DGA (=Districts Gouverneur Assistent) voor Regio II, opvolgster van Rex Frijlink (RC Pekela), Dick Jan van Dijk (RC Zwolle), DGA voor regio IV, opvolger van Ellen Zijp (RC Raalte) en Kees Kuijpers (RC Meppel) als inkomend-inkomend gouverneur (DGN), opvolger van DGE Jan Hemminga in 2005.
Maup, ook langs deze weg namens het district gefeliciteerd met je benoeming tot Paul Harris Fellow!

Het nieuwe Rotaryjaarboek zal deze week verschijnen in de ''oude'' vorm. Een nuttig hulpmiddel voor Rotaryleden, dat bovendien duidelijk aangeeft hoe de districten in Nederland georganiseerd en bemand zijn. Bestel het en gebruik het!

In februari 2005 bestaat Rotary International 100 jaar. Op zaterdag 16 april 2005 zullen de Nederlandse districten dit feit herdenken met bijzondere aandacht voor Vocational Service, de kern van Rotary. De voorbereiding hiervoor is in handen van de hiertoe opgerichte landelijke stuurgroep RI 100 onder mijn voorzitterschap met DGE Jan Hemminga als secretaris.

Voorzitters, dank voor het tijdig toezenden van het ''Blauwe Formulier''. De clubs, die dit nog niet hebben gedaan, zal ik binnenkort hierover berichten. Laten we ons houden aan gemaakte afspraken!

Belangrijke data in 2003-2004 voor ons district om nu alvast te noteren:
Intercity Meeting Regio I 20 okt. 2003 RC Drachten-De Wouden
Reg. Bestuurs Contact (RBC)  Regio IV 13 jan. 2004 RC Kampen
RBC                                       Regio III 14 jan. 2004 RC Emmen-'t Loo
RBC                                       Regio II 20 jan. 2004 RC Stadskanaal
RBC                                       Regio I  21 jan. 2004 RC Franeker
President Elect Training Seminar (PETS) 26,27 maart 2004 Assen (Hotel Van der Valk)
District Assembly (DA) 27 maart 2004 Assen (Hotel Van der Valk)
Districtsconferentie (Discon) 3 april 2004 Drachten (RC Drachten)

De data voor de Intercity Meetings te organiseren door de clubs Roden-Leek, Emmen-Monarch en Steenwijk-Regio
moeten nog worden vastgesteld, bij voorkeur in het najaar. Gaarne aandacht hiervoor!
Dit was mijn eerste Nieuwsbrief. Zend hem aan het e-mailadres van jullie clubleden en per post aan die leden, die niet over een e-mailadres beschikken.
Voorzitters, behandel deze brief in de eerstkomende bijeenkomst, waarin clubzaken aan de orde zijn.
Met vriendelijke Rotarygroet,
Frits Mulder, DG 2003 - 2004 D. 1590 RI.

Frits Mulder, DG 2003-2004 D.1590

''Lend a Hand''