november 2003

Nieuwsbrief November 2003

Maandthema: THE ROTARY FOUNDATION (TRF)

Graag vraag ik aandacht voor het bestaan en de activiteiten van de Rotary Foundation (TRF), een afzonderlijke stichting binnen de organisatie van Rotary International, die met haar vermogen Rotary International ondersteunt in het bereiken van zijn doel door het verstrekken van financiële middelen o.m. ten behoeve van humanitaire projecten, internationale studiebeurzen, culturele uitwisselingen, GSE-teams, etc.

In ons district behartigt de Commissie World Community Service/The Rotary Foundation de zaken voor TRF. Elke club, die een project of actie heeft opgezet kan onder bepaalde voorwaarden gebruik maken van de faciliteiten van TRF. Maak er gebruik van! Raadpleeg de regiocommissaris WCS/TRF, te vinden in het Jaarboek 2003-2004 op pagina XXIX en op de web-site van ons district.

Hoge onderscheiding namens de Rotary Foundation (TRF)

Op 28 oktober heb ik aan PHF Hans Baron van RC Leeuwarden Zuid namens de voorzitter van de trustees van TRF een hoge en unieke onderscheiding mogen uitreiken:

de TRF Citation for Meritorious Service, die één keer per jaar per district uitgereikt kan worden aan een rotarian, die zich zeer verdienstelijk heeft gemaakt voor de Rotary Foundation. Hans Baron heeft de onderscheiding gekregen o.m. vanwege zijn activiteiten in de District Commissie WCS/TRF van 2000 t/m 2003, GSE-teamleider in 2000 van het Indonesië team en initiator van een aantal humanitaire projecten in Indonesië. Hans, namens het district van harte geluk gewenst met jouw onderscheiding!

Bezoek gouverneur JOHN KARAMOY van D. 3400 (Indonsië)

Gouverneur John Karamoy (D. 3400) bezoekt begin december de Nederlandse districten om o.a. over lopende en toekomstige gezamenlijke projecten van gedachten te wisselen. Ons district en D. 1560 beleggen daartoe een bijeenkomst, waarvoor RC Zwolle-IJsselland zijn clubavond inruimt en wel op 9 december 2003 in Café-Restaurant Urbana, Wipstrikkerallee 213, 8025 AH Zwolle. Aanvang: 17.15 uur en eindigend iets later dan gebruikelijk. Opgave voor deelname bij Rtn. Hans Baron per e-mail: baronbbi@wxs.nl of per telefoon of fax: 058-254 1764. Er wordt een bijdrage voor de maaltijd geheven.

GOUVERNEUR 2006-2007 (HERHAALDE OPROEP)

Nogmaals roep ik degenen op, die belangstelling hebben voor deze interessante functie om zich vóór 1 december 2003 bij mij te melden! Criteria: minimaal 7 jaar Rotarian, waarvan een jaar als voorzitter.

DISCON 2004

3 april 2004 in De Lawei te Drachten, te organiseren door RC Drachten. Het belooft een interessant, maar ook wat afwijkend van het tot nu toe gebruikelijke programma te worden, gebaseerd op het jaarthema ''Lend a Hand'', voor elk wat wils - van jong tot oud, beter gezegd ''iets familieachtigs''.

Binnenkort meer nieuws. Deze dag dus nu al reserveren in de agenda!

President RI 2005-2006

Tot benoeming is voorgedragen de Zweed Carl Wilhelm Stenhammer, lid van RC Göteborg, rotarian sinds 1974. Hij zal de opvolger zijn van de Amerikaan Glenn Estess (2004-2005).

Polio-actie:

Stand voor D.1590 per 28/10/03: € 196.000 (excl. toezegg.) (RI totaal per 31/08/03: US$ 111,499,351)

Met vriendelijke Rotarygroet,

Frits Mulder DG 2003-2004 D. 1590 RI