december 2003

Nieuwsbrief december 2003

Council on Legislation (CoL)

Tegen het einde van dit jaar ontvangen alle clubs op CD-rom een exemplaar van de 300 à 400 voorstellen, die in juni 2004 tijdens de CoL, de wetgevende vergadering van Rotary International, zullen worden behandeld. Deze voorstellen kunnen door de clubs worden geamendeerd. De CoL zal dan ook op de agenda staan van de RBC-vergaderingen, die in januari 2004 in de vier regio's van ons district zullen worden gehouden. Onze CoL-afgevaardigde, Gé Schaeffer (RC Emmen) houdt zich aanbevolen voor eventuele opmerkingen, aanbevelingen, etc. van de clubs als achtergrond voor zijn opstelling tijdens de CoL. Dit is de laatste mogelijkheid voor alle clubs hun invloed uit te oefenen op de besluitvorming tijdens de wetgevende vergadering (CoL). Maak er zonodig gebruik van!

Regionaal Bestuurscontactvergaderingen RBC's

Nogmaals geef ik onderstaand de data van de RBC's, waarin de voorzitters, inkomend voorzitters en secretarissen uit de desbetreffende regio aanwezig dienen ten zijn evenals de DG, DGE en DGN.

RC Kampen (regio IV):

13 januari 2004

RC Emmen-'t Loo (regio III):

14 januari 2004

RC Stadskanaal (regio II):

20 januari 2004

RC Franeker (regio I):

21 januari 2004

Bovengenoemde ontvangende clubs zullen of hebben reeds een uitnodiging verstuurd. Laat niet verstek gaan op deze belangrijke informatieve regionale vergadering! Mocht iemand écht verhinderd zijn, wees dan zo beleefd om dit te laten weten aan de organiserende club.

GSE-team

GSE-coördinator Wilfried Banning (RC Oranjewoud-Heerenveen) heeft een GSE-team kunnen samenstellen, dat van 14 april t/m 12 mei 2004 te gast is bij district 1050 Manchester (UK). De leden zijn: Julia van Santen (27), proj.coörd. uitgeverij (via RC Staphorst-R.), Anita Sokolowska (28), accountacy (via RC Eems-Dollard), Kees Huising (30), architect (via RC Groningen-Zuid), Klazien Lingbeek (29), accountacy (via RC Stadskanaal) en Suzan Kreeft (34), veiligheidsadv. (via RC Zuidlaren-Anloo). Het GSE-team staat onder leiding van Marcel van Eekhout (RC Beilen). Dank aan de clubs voor het aanbrengen van kandidaten en dank aan de selectiecommissie.

Rotarian Initiative for Population and Development (RIPD)

I.s.m. de Rotary Foundation biedt het Rotarian Initiative, een wereldwijde samenwerking van rotarians, gesteund door de President RI Jonathan Majiyagbe, een reeks van projecten aan in diverse landen, speciaal gericht op bevolkings- en ontwikkelingsproblemen. De Afdeling Nederland van RIPD stelt het zeer op prijs indien clubs in ons district zich over een dergelijk community serviceproject zouden willen ontfermen. Voorbeelden van projecten zijn te vinden op de web-site http://www.rifpd.org. Nadere informatie bij de secretaris van de Afd.Ned. RIPD: Paul Metz (RC Arnhem) (Metz@integerconsult.org)

Contactclub gezocht

De Duitse RC Norderney (D. 1850), opgericht in 1987, 30 leden, heeft mij verzocht na te gaan of er in ons district een club is, die met RC Norderney een vriendschapsband wil aangaan. Contactadres: Georg Kampfer (Georg.Kampfer@t-online.de) .

Ledenaantal D. 1590

Stand per 1 nov. 2003 : 2749 (2772 per 1.11.2002): minus 23. Totaal Nederland: 19634 (19407): plus 227

Jubilea

Op 12 december a.s. bestaat RC Groningen 75 jaar en is op één na de oudste club in ons district. Gefeliciteerd! Op 26 december a.s. bestaan RC Burgum en RC Oranjewoud-Heerenveen 25 jaar. Eveneens gefeliciteerd!

Clubvoorzitters/secretarissen doe mij een plezier ofwel ''Lend a Hand'': stel deze Maandbrief aan de orde tijdens de behandeling van ''Clubzaken" of nog beter: e-mail deze brief ook aan alle clubleden.

Met vriendelijke Rotarygroet,

Frits Mulder DG 2003-2004 D. 1590 RI