februari 2004

Nieuwsbrief Februari 2004

Frits Mulder, DG 2003/2004

World Understanding month

Volgens de Rotary-kalender het maandthema voor februari. De oprichtingsdatum van Rotary 23 februari 1905 geldt als ''World Understanding and Peace Day'': het bevorderen van internationaal begrip, goede onderlinge verstandhoudingen en vrede door een wereldomvattende kameraadschap van mensen. Veel omvattende begrippen en een verheven taakstelling, die wij als rotarians op verschillende wijzen tot uiting kunnen en willen brengen. Zie bijv. hierna: Kyoto en Norwich.

Friendship Exchange Japan

De Japanse RC Kyoto-Yamashiro (D. 2650) vraagt ons district om een vriendschappelijke uitwisseling: drie rotarians uit ons district met hun partners zijn in november 2004 gedurende een week van harte welkom in Kyoto. Als tegenprestatie zullen drie Japanse rotarians met hun partners in april 2005 bij ons te gast zijn gedurende een week. Gegadigden kunnen zich aanmelden vóór 1 mei a.s. bij districtsecretaris Fred de Lange: 0517-396929, e-mail: ulfert.de@12 move.nl.

Engelse club zoekt contactclub

RC Norwich-Blackfriars (D.1080 '98, 33 leden) zoekt contact met club in D. 1590. Opgave bij mij.

Coins for Care

In totaal is aan de 137 deelnemende Rotaryclubs in Nederland netto € 12,85 per geregistreerde ingeleverde kilo munten betaald. Totale netto opbrengst van deze actie: € 6,3 miljoen.

Vacatures in D. 1590

In ons district zijn per 1 juli 2004 de volgende vacatures te vervullen:

voorzitter GSE Commissie

Rotaract distr.commissaris

lid GSE Commissie

distr. internet commissaris

distr. gouverneurassistent regio I (DGA)

distr. Archivaris

Belangstellenden! Meldt u z.s.m. aan bij onze districtsecretaris Fred de Lange. Adres: zie boven.

President Elect Training Seminar (PETS)

Op 26/27 maart verwachten wij in hotel Van der Valk in Assen alle inkomend voorzitters. Ruim 40 inkomend voorzitters meldden zich al voor deze leerzame bijeenkomst ter voorbereiding op het clubvoorzitterschap in het jubileumjaar 2004/2005. Nu nog de ontbrekende 20 inkomenden!

District Assembly (DA)

Op 27 maart heeft onze huishoudelijke vergadering (DA) om 11.00 uur plaats in hotel Van der Valk te Assen. Naast een aantal huishoudelijke zaken, zoals de begroting 2004/2005, komen ook andere zaken aan de orde: de voorstellen voor de Council on Legislation (juni 2004) en een nadere toelichting op de voorbereiding voor het jubileumjaar 2004/2005 door mr Karel Claassen (RC Amsterdam-Minerva).

DISCON 3 april 2004

De clubsecretarissen hebben de eerste informatie over de DISCON per e-mail ontvangen, gevolgd door een schriftelijke bevestiging per post. In februari bezoeken leden van de organiserende RC Drachten alle clubs in het district voor een toelichting op het programma. Alle leden ontvangen persoonlijk informatie over de DISCON 2004: ''Lend a Hand'', de Rotary familie, met een aanmeldingsformulier. Stuur dit na ontvangst met een positieve deelnamemelding z.s.m. retour!

Met vriendelijke Rotarygroet,

Frits Mulder, DG 2003/2004 D.1590 RI