april 2004

Nieuwsbrief april 2004

April: magazinemaand

April is magazinemaand en dat betekent dat in de clubs aandacht wordt gegeven aan het communicatiemiddel van Rotary, het magazine. De Rotary World Press (''we cover the world'') is tegenwoordig de verzamelnaam voor de 28 regionale Rotarytijdschriften, die in verschillende landen verschijnen. Het moederblad is het Amerikaanse blad The Rotarian. In Nederland kennen we al meer dan 75 jaar het blad De Rotarian, dat 8 keer per jaar verschijnt in een oplage van 20.000 exemplaren. Naast een centrale redactie in Amsterdam verwerken zeven districtsredacteuren de informatiestroom.

Om een succesvolle actie van uw club onder de aandacht te brengen, is het mogelijk om de redacteur in uw district een persbericht te sturen. Kijk in het colofon van De Rotarian of bezoek de site van De Rotarian (http://www.rotary.nl/rotarian) voor het juiste adres. In ons district 1590 is dit Henk Doevendans (RC Sneek), e-mail: mailto:hedossnk@home.nl.

Projectencatalogus

In de maand juli zal een nieuwe editie van de projectencatalogus op cd-rom worden uitgebracht. Naast de projectbeschrijvingen zal ruime informatie worden verstrekt over co-financieringsmogelijkheden en aanvragen hiervoor. Clubs kunnen alsnog per omgaande hun interessante projecten voor vermelding in de RPI-catalogus opgeven aan onze RPI-vertegenwoordiger: Tjitte de Jong (RC Groningen-Zuid).

Contactclub gezocht

De RC Osnabrück-Mitte, een jonge, sinds twee jaar bestaande club, is geïnteresseerd in een contactclub in ons district. Voor nadere informatie: Dr.med. Erik Beeke, voorzitter, Lieneschweg 78b, 49076 Osnabrück, tel.: 0049 541 46202, e-mail: beeke@augenabteilung.de.

Paul Harris Fellows

Op 26 maart heb ik op verzoek van RC Groningen-Noord drie PHF-onderscheidingen uitgereikt aan:

- Ebe Veerman wegens zijn grote verdiensten voor RC Groningen-Noord

- Raymond van der Kamp wegens zijn activiteiten voor The Rotary Foundation en de Jeugd

- Bolko Cornelius (RC Brake unter Weser) wegens het bevorderen van de betrekkingen tussen de

beide clubs. Namens het district van harte gefeliciteerd!

Polio

Op 22 maart luidt de stand voor ons district: € 307.957,71! Totaal 7 Ned. districten: € 1.779.188,90.

RC Lelystad-Batavia

Op 16 maart j.l. heeft Rotary International RC Lelystad-Batavia toegelaten tot lid van RI! De officiële charteruitreiking zal plaatsvinden op 12 juni 2004.

Clubvoorzitters/secretarissen, doe mij een plezier en stel deze Maandbrief aan de orde tijdens de behandeling van ''Clubzaken'' en/of nog beter: zend deze brief per e-mail aan alle clubleden.

Bedankt voor het lezen van deze Maandbrief, met vriendelijke Rotarygroet,

Frits Mulder