Maandbrief september 2004

Rotary International

Monthly Letter September 2004 Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

Aan alle rotarians in District 1590

* Maandthema: “New Generations Month”

Aandacht voor de generatie van de toekomst: de jeugd. Er zijn in Rotary heel veel mogelijkheden om

activiteiten voor de jeugd te organiseren. Hoe actief is jullie club op het gebied van de jeugd? Kijk eens op de

website wat er allemaal mogelijk is!

* Infodag

Op 18 september 2004 is er in Nieuwegein ( De Gildevaart van 13.00-17.00 uur) een landelijke informatiedag over alle Rotary Jeugduitwisselingsprogramma’s . Deze infodag is bedoeld voor jongeren en hun ouders die belangstelling hebben voor de mogelijkheden van de Rotary jeugduitwisseling. Ook voor Club Jeugdcommissarissen is deze dag erg interessant.

Er zijn enkele informatiesessies waar de bezoekers gerichte informatie krijgen over de verschillende programma’s en er is de hele middag een informatiemarkt. De informatie wordt gegeven door rotarians en door jongeren die al eerder aan de uitwisselingen hebben deelgenomen. Toegang is gratis.

Voor meer informatie: zie www.rotary-jeugduitwisseling.nl .

* Vlielandkamp 2004

Mooi weer en blije kinderen tijdens het 32ste Vlielandkamp. Kijk maar op de foto-impressie: www.rotarydistrict.nl/d1570/rotary/jeugd/vlielandkamp_2004.doc/. Zestig Rotaryclubs uit het hele land kregen 100 kansarme kinderen geplaatst. De clubs droegen de kosten grotendeels zelf en zorgden voor vervoer van en naar de veerboot in Harlingen. Voor het verdere succes zorgden vrijwilligers: de 24 studenten uit Amsterdam onder supervisie van coördinator Paul Knijff (RC Weesp-Vechtstreek Noord) en echtgenote Rita. Yvonne Hazelager, medewerkster van Jan van Ewijk (RC Bussum; voorzitter Stichting Rotary Vlielandkamp) verzette weer bergen administratief en organisatorisch werk om alles gladjes te laten verlopen. Rond november ontvangen alle Rotaryclubs informatie over het Vlielandkamp 2005. Wees er op tijd bij!

* MDC 2005 internet-enquête

Het moet mij van het hart dat het aantal rotarians dat tot nu toe de individuele internet-enquête heeft ingevuld teleurstellend laag is: 3500 rotarians hebben die moeite gedaan. Als het over de toekomst van Rotary gaat is het in ieders belang om daar actief over mee te denken. Dus nogmaals het dringende verzoek: doe mee en doe het nu!: maak verbinding op het internet met http://www.stempunt.nu/showinline.r4a?i=Rotary en vul de (eenvoudige) vragen in. Het kost je slechts enkele minuten. Bij onduidelijkheden kun je je clubcoordinator raadplegen.

* Vacatures

Er is meer in Rotary dan het eigen clubgebeuren. Rotary fuctioneert op basis van betrokken vrijwilligheid waar je niet vrijblijvend tegenover kunt staan. Wil je daar actief in zijn reageer dan op een van de volgende functies in ons district: (aanmeldingen bij mij)

gouverneur voor het jaar 2007-2008

districtgouverneursassistent

district rotaract commissaris

webmaster

Informatie over aard van de werkzaamheden en tijdsbesteding kun je bij mij inwinnen.

* Belangrijke data voor 2004-2005:

11 oktober Intercity Emmeloord

24 februari Intercity Franeker

16 april MultiDistrictConferentie Den Haag

Jan Hemminga, DG 2004-2005

( verzoek aan de secretaris om deze brief onder de leden te verspreiden)