Maandbrief oktober 2004

Monthly Letter Oktober 2004 Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

Aan alle rotarians in District 1590

* Maandthema: Vocational Service

Oktober is vanouds de maand waarin Vocational Service centraal staat. In de 7 Nederlandse districten staat niet alleen deze maand, maar dit gehele ” Centennial Year”, in het teken van Vocational Service. Waarom?

Zonder het beroep is Rotary niet denkbaar; onverminderd geldt het streven naar hoge ethische normen bij de uitoefening van het beroep als hoofddoel van Rotary. Tegenwoordig bepaalt ons beroep in steeds belangrijkere mate onze identiteit; wie we zijn. Maar door middel van ons beroep kunnen we ook een bijdrage leveren aan een zinvoller bestaan, door overdracht van kennis, maar ook door dienstbaarheid vanuit het beroep. Zowel het rapport, opgesteld door de landelijke Werkgroep Vocational Service, “de Start en de Toekomst”, als het rapport, “Rotary 100 jaar, Stilstand of Vernieuwing”, komt met aanbevelingen dienaangaande en zullen bijdragen aan de discussies die momenteel in het land gevoerd worden over de toekomst van Rotary.

* GSE-team uit Manchester

Van 26 september tot 15 oktober is het GSE-team uit Manchester te gast in ons district. Door omstandigheden is de duur beperkt tot 3 weken maar het is voor de deelnemers en ontvangende clubs altijd een geweldige ervaring. Onze dank aan de organiserende clubs!

* Contactclub Zweden

Conny Groot (een Nederlandse die in Zweden woont) fungeert als contactpersoon voor Zweedse clubs die graag contactclub willen zijn voor Nederlandse clubs. Als een club belangstelling heeft dan even een mail naar conny.groot@telia.com.

* Gouverneur 2007-2008

Het is voor de continuïteit in het district belangrijk om de opvolging al in een vroeg stadium ingevuld te hebben. Ik vraag hierbij clubs om kandidaten voor te dragen of mij te attenderen op geschikte kandidaten.

* Vacatures

Er staan al een tijd een aantal vacatures open en dat is lastig voor een verder prima functionerend district. Het is een uitdaging om ook buiten je eigen club actief te zijn in Rotary en meer betrokken te zijn bij alles wat er in zo’n organisatie aan de hand is.

Je bent niet voor niets lid van een Rotaryclub, de servicegedachte moet ook binnen de eigen organisatie waargemaakt worden!

Heb je belangstelling neem dan contact met mij of de districtssecretaris op en meld je aan, of kom met een kandidaat voor de volgende functies:

- district rotaract commissaris - districtgouverneursassistent - webmaster

- vocational service commissaris voor regio IV (Overijssel, Flevoland en Noordoostpolder)

Kijk voor informatie ook in het jaarboek of op de website www.rotary.nl/district1590

Op de website is veel meer info over Rotary te vinden wat de moeite waard is!

Belangrijke data voor 2004-2005:

8 januari Presidential Celebration Osnabruck (over jeugdprogramma’s) info: www.presidential-celebration.de

24 februari Intercity Franeker

18-19 maart PETS en Districtassembly te Assen

16 april MultiDistrictConferentie Den Haag

Jan Hemminga, DG 2004-2005 e-mail jhemminga@hetnet.nl tel: 0566-651791

( verzoek aan de secretaris: verspreid deze brief onder de leden en stel hem in clubzaken aan de orde)