Maandbrief november 2004

Rotary International

Monthly Letter november Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

(Verzoek aan secretaris om deze maandbrief aan de leden door te mailen en in clubzaken aan de

orde te stellen, alvast dank daarvoor!)

Aan alle rotarians in District 1590

* Maandthema: TRF: The Rotary Foundation

Rotary Foundation is het instrument van Rotary International om overal in de wereld waar mensen in nood zijn hulp te bieden. Sinds de oprichting van het fonds in 1928 is er meer dan 1.4 miljard US dollar geïnvesteerd in projecten die door rotarians worden uitgevoerd op het gebied van honger, armoede, ziekte en analfabetisme.

Juist door het feit dat alle lijnen via rotaryclubs lopen geeft optimale zekerheid dat het geld effectief wordt gebruikt. De Rotary Foundation is ten volle uw steun waard. Zie daarvoor ook www.rotary.org/foundation.

Eén dezer dagen ontvangt uw club de acceptgiro voor de jaarlijkse bijdrage, het streefbedrag van ons district is €35,- per lid per jaar. Als uw club nog niet aan dat bedrag toekomt, overweeg dan een verhoging!

Graag verzoek ik de penningmeesters de bijdrage van de club over te maken..

* Polio

De actie Polio de wereld uit nadert zijn voltooiing. Tijdens mijn clubbezoek aan RC Groningen mocht ik nog een cheque van € 10.000,- in ontvangst nemen. Ons district scoort met het totaal zeer hoog: een tweede plaats in Nederland met € 337.000,-!

* Santiago de Compostela

Nadat de nodige organisatorische problemen opgelost zijn, begint de “onderneming” Santiago de Compostela nu vlot te lopen. In de loop van november hoopt de commissie alle wezenlijk informatie voor de vele belangstellenden in ons land beschikbaar te hebben. Die informatie betreft de kosten per persoon voor de deelname aan het programma op 20 en 21 mei 2005, de mogelijkheden voor overnachting en het programma. Zie voor nadere gegevens www.rotarysantiago2005.org.

* Vacatures

Ik moet helaas constateren dat er weinig of geen aanmeldingen zijn voor de opvulling van de vacatures van districts rotaract commissaris, districtsredacteur, webredacteur , vocational districtscommissaris regio IV en districtsgouverneur 2007-2008. De voorzitters hebben van mij daarover apart een mail gekregen. Op een bestand van 2750 leden moeten er toch genoeg gegadigden zijn! Als Rotary jou iets vraagt zeg je geen nee…

* Multi Districts Conferentie Den Haag 16 april 2005

Binnenkort kunt u de tweede ronde van de individuele internetenquête tegemoet zien. De eerste ronde nog niet ingevuld? Meteen nog even doen, 5-10 minuten van uw tijd: www.stempunt.nu/showinline.r4a?i=Rotary.

Ik merk dat de clubs volop bezig zijn met de discussies over de beide rapporten: let op dat de resultaten voor 1 december naar het Actiecentrum op de RAN verstuurd worden. Vermeld de naam van de club op de antwoorden!!

Belangrijke data voor 2004-2005:

8 januari Presidential Celebration Osnabruck (over jeugdprogramma’s) info: www.presidential-celebration.de

RBC: 11 januari RC Lelystad, 12 januari RC Emmen Monarch, 18 jan RCUithuizen het Hogeland, 19 januari RC Harlingen. Nadere informatie volgt.

24 februari Intercity Franeker

18-19 maart PETS en Districtassembly te Assen

16 april MultiDistrictConferentie Den Haag

Jan Hemminga, DG 2004-2005 e-mail jhemminga@hetnet.nl tel: 0566-651791

(Zie voor bijhouden ledengegevens RI via Zurich de volgende bladzijde)

INFOBLAD

AAN ALLE CLUBS IN DISTRICT 1590 november 2004

Hieronder volgt een beschrijving van de wijze waarop de ledenadministratie voor Rotary International in Zürich bijgehouden kan worden. Rotary International ontvangt deze gegevens NIET uit Amsterdam, wegens privacyredenen. De clubs hebben hun eigen verantwoordelijkheid in deze.( “Amsterdam noch Zürich kunnen hier iets aan doen. Er is geen sprake van onwil).

OVER DE UPDATE VAN DE LEDENLIJST VAN UW CLUB:

De Clubadministratie voor Rotary International kan via de website www.rotary.org gecontroleerd en bijgewerkt worden door de clubs zelf.

LEESRECHT:

Alle leden hebben toegang via “Member Access” tot de ledenlijst en kunnen zien of deze correct de namen van de clubleden bevat.

Voor uw persoonlijke toegangscode hebt u nodig :

1.

Nummer district: > 1590 <

2. Internationale clubnummer (zie jaarboek RAN )

3.

MembershipID , dit is het nummer dat op de S.A.R. report staat.(afkomstig uit Zürich) Dit kunt u opvragen bij uw penningmeester /secretaris.

Na invullen van bovenstaande gegevens (op de site) wordt een password gegenereerd waar u in het vervolg altijd mee kunt inloggen op de website van Rotary International..

VERANDERRECHT

De voorzitter en de secretaris van de clubs hebben toegang tot de membershipsite (via bovenstaande procedure) en zij kunnen de NAW –gegevens bewerken , opdat een correcte lijst gehanteerd kan worden..

VERZOEK aan alle clubs:

Wilt u voor 30 november 2004 uw clubgegevens controleren? Dan zal de SAR lijst in januari 2005 de juiste namen bevatten.

OVER DE UPDATE VAN DE OFFICIAL DIRECTORY 2005-2006

De clubs hebben het formulier ontvangen waarin de namen van de inkomend voorzitter en secretaris gevraagd worden en ook de clublocatie /plaats en tijd van samenkomst. Dit formulier dient voor 31 december 2004 naar Zürich verzonden te worden.

Vanaf nu kunnen deze gegevens ook via de website gestuurd worden.

Via www.rotary.org dan naar “Member Access en dan naar Update for Official Directory. (zie boven bij VERANDERRECHT).

Als de Clubs deze gegevens hebben verstrekt ontvangen zij de Official Directory, en hierbij kan gekozen worden voor boekvorm of CD –Rom