Maandbrief december 2004

Rotary International

Monthly Letter december Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

(Verzoek aan secretaris om deze maandbrief aan de leden door te mailen en in clubzaken aan de

orde te stellen, alvast dank daarvoor!)

Aan alle rotarians in District 1590

* Maandthema: The Family of Rotary

December is de maand van de gezellige feestavonden waarin het contact met vrienden en familie centraal staat. Die vrienden zitten ook bij Rotary en niet alleen in de eigen club. In Rotary bestaat ook de Family Exchange en 3 rotarians uit ons district o.l.v. Frits en Anita Mulder zijn in november ruim een week in Kyoto, Japan geweest op uitnodiging van district 2650. Ze hebben daar de districtsconferentie meegemaakt met meer dan 1000 deelnemers. Het is een geweldige kennismaking geweest met een heel andere cultuur. Dat is ook de Family of Rotary.

* Overlijden ZKH Prins Bernhard

Het Gouverneursberaad heeft namens de Nederlandse Rotary Districten een condoleancebrief naar het Koninklijk Huis gestuurd en een rouwadvertentie in de NRC geplaatst. Prins Bernhard was beschermheer van Rotary in Nederland en ere-voorzitter van RC Amsterdam.

* Betalingen aan Zürich

Ieder jaar weer komen een aantal clubs in de problemen doordat de betalingen aan Zürich niet goed lopen. Dat ligt zeker niet alleen aan de clubs, maar er lopen vaak van beide kanten zaken niet goed. Ik heb op 20 oktober daarover aan de betreffende clubs de mail van Zürich doorgestuurd. Ik verzoek de clubs dringend daar werk van te maken en contact op te nemen met het kantoor in Zürich.

* Als Rotary of de Club jou iets vraagt zeg je geen nee…….

Er zijn nog steeds vacatures: districts rotaract commissaris, webredacteur , vocational districtscommissaris regio IV. De termijn voor de vacature van districtsgouverneur 2007-2008 sluit 15 december.

Je bent rotarian, je wilt wat meer buiten de clubgrens kijken, een bredere beeld krijgen: je hebt nu de kans daar iets aan te doen! Reageer en bel me op.

* Multi Districts Conferentie Den Haag 16 april 2005

Er is enige vertraging in de tweede ronde van de individuele internetenquête, dus je kunt de eerste ronde nog invullen: klik op het volgende internetadres: www.stempunt.nu/showinline.r4a?i=Rotary. En vul de vragen in.

Clubs zijn druk bezig met de discussie over de toekomst, echter, de tijd dringt voor de verwerking van de uitslagen van de clubdiscussies. De antwoorden hadden al binnen moeten zijn!

Alle clubs hebben de eerste informatie over het programma gekregen en kunnen in eerste instantie 4 deelnemers aanmelden. Na 15 januari komt er een inschrijfformulier voor de vrije inschrijving waarbij geen maximum aan de club wordt gesteld. Wie dan eerst komst wie dan eerst maalt.

Kijk ook op de website van de mdc: www.rotarydistrict.nl/mdc

Belangrijke data:

8 januari Presidential Celebration Osnabruck info: www.presidential-celebration.de

11 januari RC Lelystad, RBC regio IV

12 januari RC Emmen Monarch, RBC regio III