Maandbrief januari 2005

Rotary International

Monthly Letter januari Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

(Verzoek aan secretaris om deze maandbrief aan de leden door te mailen en in clubzaken aan de

orde te stellen, alvast dank daarvoor!)

Aan alle rotarians in District 1590

In de eerste plaats wens ik jullie allemaal een gezond en voorspoedig Centennial 2005 toe.

De start van het nieuwe jaar wordt overheerst door de natuurramp in Zuidoost Azië, met zeer veel dodelijke slachtoffers en miljoenen daklozen.

Januari is in Rotary de “Awareness Month”, laten we ons nu bewust zijn van de taak die Rotary heeft in het bieden van hulp aan de slachtoffers van de ramp in Azië. Wij hebben als gezamenlijke Nederlandse gouverneurs alle Nederlandse clubs een brief gestuurd waarin wij aangeven op welke wijze wij daar invulling aan willen geven. Wij kiezen daarin voor gestructureerde hulp in de periode die na de nu op gang komende noodhulp aanbreekt, hulp die meer op lange termijn is gericht.

Een dringend verzoek aan de besturen om de brief onder de clubleden te verspreiden.

Rotary kan nu eens te meer bewijzen waartoe zo’n internationale organisatie in staat is.

* MDC

De discussies over de toekomst van Rotary wordt nu in nagenoeg alle clubs op een intensieve wijze gevoerd. Veel clubs hebben de resultaten van de discussies niet op tijd in kunnen leveren waardoor die niet verwerkt kunnen worden. Stuur ze echter wel op naar de RAN zodat ze nog in een eventuele globale toetsing meegenomen kunnen worden. Voor alle clubs geldt dat het belang van de discussie vooral ook ligt in de bewustwording van wat het lid zijn van een Rotaryclub inhoudt.

De tweede ronde van de individuele internetenquête heeft zoals al eerder gemeld vertraging opgelopen maar binnenkort krijgen alle rotarians met een e-mailadres rechtstreeks via Motivaction de mogelijkheid daaraan deel te nemen via een interactief internetadres. Let daarop en doe mee! Voor degenen die de eerste ronde niet hebben meegedaan wordt aangegeven om die alsnog ook in te vullen. Let op je mailbox!

Over enkele weken verschijnt een informatiebulletin met nader nieuws over het programma van de MDC op 16 april en een algemeen aanmeldings/inschrijfformulier.

* Vlielandkamp

Wegens voorziene promotie van de huidige functionaris tot gouverneur van district 1570 in het jaar 2006-2007 is de Stichting Rotary Vlielandkamp op zoek naar een “Bovenmeester” of “Bovenjuf” ofwel een coördinator voor het Vlielandkamp 2006 en volgende jaren.

Het heeft geen zin te reflecteren als het de kandidaat ontbreekt aan improvisatietalent, humor, relativeringsvermogen, tijd, uithoudingsvermogen, gevoel voor kinderen en begrip voor studenten. Kortom, het moet een echte rotarian zijn.

Inwerkperiode: Vlielandkamp 2005 ( 1 tot 11 augustus)

Inlichtingen en sollicitaties bij DG 1570 Dick Huijsman (Jeugdzaken) huco@consultancy@tiscali.nl

* Als Rotary of de Club jou iets vraagt zeg je geen nee…….

Nog steeds open de vacatures: districts rotaract commissaris, webredacteur, vocational districtscommissaris regio IV.

Waar blijven de kandidaten?

·

Belangrijke data: (opgave voor de RBC’s svp zsm bij clubsecretarissen betreffende clubs)

11 januari RBC regio IV, Hajé De Lepelaar ( langs de A6 van AlmereÜLelystad), aanvang 18.00 uur,

organisatie: RC Lelystad,

12 januari RBC regio III , Tulip Inn Ten Cate, Emmen, 18.30 uur, org: RC Emmen Monarch,

18 januari RBC regio II , restaurant Spoorzicht, Warffum, 18.00 uur, org: RC Uithuizen het Hogeland,

19 januari RBC regio I, Hotel Centraal, Harlingen, 18.00 uur, org: RC Harlingen.

23 februari: oprichtingsdatum Rotary International in 1905.

24 februari Intercity regio I, Koornbeurs, Franeker, 17.30 uur, org: RC Franeker

10 maart Intercity regio II, Spaarbankhoeve Fluitenberg, 18.30 uur, org: RC Hoogeveen

18-19 maart PETS en Districtassembly , hotel Van der Valk te Assen

16 april MultiDistrictConferentie Den Haag