Maandbrief april 2005

Rotary International 100 jaar

Monthly Letter april 2005 Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

(Verzoek aan secretaris om deze maandbrief aan de leden door te mailen en in clubzaken aan de

orde te stellen, alvast dank daarvoor! Kijk ook eens op www.rotary.nl/D1590)

Aan alle rotarians in District 1590

MULTIDISTRICTSCONFERENTIE 16 april 2005.

Nog twee weken en een voorbereiding van meer dan twee jaar komt tot uitvoering. Het belooft een onvergetelijk evenement te worden, óók voor de partners! Ontvangst en buffet op vrijdag 15 april is volledig volgeboekt, voor de 16e is er nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Mocht je er nog bij willen zijn: haast je. Inschrijfformulier is te vinden op de website www.rotary.nl/mdc.

* PETS

De inkomend voorzitters zijn geïnformeerd over wat ze het komend jaar te wachten staat. Het blijkt ook nu weer dat de gekozen formule (van vrijdagavond tot en met de zaterdagmorgen) zeer gewaardeerd wordt. Je leert je collega’s kennen en wisselt ervaringen uit. Dat alleen al is zeer leerzaam maar bovendien inspirerend: je ervaart wat het is om onderdeel uit te maken van een wereldwijde organisatie.

* Districtsassembly

Aansluitend aan de PETS vond de Algemene vergadering van clubs van het district (de districtsassembly) plaats.

Er is daar intens gediscussieerd over het meerjarenschema van het district ( jaarkinderen, GSE, intercity, RBC) etc. Vastgesteld is dat het schema geen vrijblijvende zaak is en dat clubs zich niet op plotsklaps kunnen terugtrekken.

Rotary is geen vrijblijvende zaak! Uiteraard is er altijd overleg mogelijk als er zich onverhoopt problemen voordoen. Het district zal daarbij alle steun geven maar dat ontslaat de club niet van een inspanningsverplichting.

Op de Assembly is ook de nieuwe gouverneur voor 2007-2008 voorgedragen. De vergadering ondersteunde unaniem de kandidatuur van Doekele Dijkstra van RC Sneek.

De Rotary Roei Regatta

In een aantal weekberichten heb ik al gelezen dat clubs bezig zijn een team te organiseren voor de regatta voor alle clubs uit district 1590 op 11 juni. Voor de volledigheid hier nog een keer de bijlagen. Geef het door aan de programmacommissaris van je club en probeer op korte termijn een team compleet te krijgen!

Voor verdere informatie kun je terecht bij Ingrid Munneke (RC Belcampo) www.ingrid@munneke.nl . Het is een actie die past in dit jubileumjaar: een internationaal communityproject en een vocational project gedragen door het hele district!

* De ramp in Zuidoost Azië

Het gironummer 288124 t.n.v. de RAN, Amsterdam (ovv Tsunami) staat nog steeds open. Als de club concrete projecten in het rampgebied heeft meld het bij de RAN!

* Thema april: Magazine maand

Een belangrijk communicatiemiddel voor Rotary is “De Rotarian”, onontbeerlijk voor de rotarian die op de hoogte wil zijn en blijven van wat er in Rotary en de districten leeft. Daarnaast wordt de webeditie steeds meer bezocht. De website is veel sneller en actueler en neemt ook veel meer kleine verslagen van clubactiviteiten op. Stuur je verslag van clubactiviteiten op naar onze districtsredacteur Henk Doevendans (RC Sneek) of naar de redactie: rotarian@rotarynederland.nl. Bij belangrijke gebeurtenissen is het zaak de districtsredacteur uit te nodigen voor een reportage.

Belangrijke data:

16 april MultiDistrictConferentie Den Haag, (aanmeldingsformulier via www.rotarydistrict.nl/mdc)

11 juni Rotary Roei Regatta in Harkstede.

14 juni Intercity regio II , Veendam

18-22 juni International Convention , Chicago (www.rotary.org/centennial)

Jan Hemminga, DG 2004-2005 e-mail jhemminga@hetnet.nl tel: 0566-651791

Bijlagen: De Rotary Roei Regatta