Maandbrief juni 2005

Rotary International 100 jaar

Monthly Letter juni 2005 Jan Hemminga Governor 2004-2005 District 1590 RI

(Verzoek aan secretaris om deze maandbrief aan de leden door te mailen en in clubzaken aan de

orde te stellen, alvast dank daarvoor! Kijk ook eens op www.rotary.nl/D1590)

Aan alle rotarians in District 1590

* Fellowship Month

Er zijn in Rotary veel fellowships waarin rotarians van verschillende clubs zowel nationaal als internationaal met hun beroep of hobby bezig zijn (kijk voor adressen achterin het jaarboek). Op de MDC waren op de markt van mogelijkheden veel fellowships vertegenwoordigd.. Heb je belangstelling voor de activiteiten van een fellowship: neem contact op met het bestuur en bezoek een bijeenkomst, je bent altijd welkom.

* “BeroepenAvond, maar dan net iets anders!”

De RC-Nijmegen “Stad en Land” wil graag na 4 jaar ervaring met het organiseren van de BeroepenAvond voor duizenden scholieren van middelbare scholen de opgebouwde kennis en praktische ervaringen gaan delen met andere Rotary Clubs, schooldecanen en iedereen die zich bezighoud met het geven van inhoudelijke voorlichting over beroepen.

Het is een hedendaags-service project, waarmee elke club snel in haar directe omgeving aan de weg kan timmeren. De financiële consequenties zijn beperkt en bieden zelfs de mogelijkheid om uw goede-doelenkas aan te vullen. Het project, dat ook tijdens de MDC gepresenteerd werd en is onderscheiden met de “Aanmoedigingsprijs”, kan met behulp van het geautomatiseerde draaiboek eenvoudig gerealiseerd worden. Informatie wordt u graag verstrekt door de coördinator van het project: Ing. H. Kogelman, Kleidonk 15, 6641 LM Beuningen, E-mail: kogelman.m@tref.nl

* Vacature opleidingen

Binnenkort komt de functie vacant van PDG R.(Rein) A.F. Scheper. Rein heeft een groot aantal jaren de opleiding in Nederland verzorgd van de Inkomend Gouverneurs en gaat nu een zelfde soort trainingsrol vervullen in het bredere verband van Rotary International .

Graag komen wij in contact met geïnteresseerde Rotarians met opleidingservaring en een grondige kennis van de Rotaryorganisatie en –procedures, of bereid zijn zich deze kennis eigen te maken.. De belangrijkste taak van de aan te stellen functionaris zal zijn het verzorgen van de opleiding van de toekomstige Nederlandse Gouverneurs. Teneinde zich goed te kunnen voorbereiden zal de nieuwe opleider in de eerstvolgende Gouverneursopleiding (najaar 2005) als co-trainer optreden van Rein Schepers.

Geïnteresseerden wordt verzocht hun belangstelling vóór 25 juni schriftelijk kenbaar te maken bij de DG Algemene Zaken: Wim Nieuwenhuis (D1600); adres: Jac. Hamelinkpad 24, 2286 RS Rijswijk (ZH); tel: 070-3945918; e-mail: w.h.nieuwenhuis@freeler.nl

* Wisseling van de wacht

Dit is de laatste maandbrief van mijn hand. Ik kan terugzien op een fantastisch Rotaryjaar: de clubbezoeken die ik als heel plezierig heb ervaren, de MultiDistrictsConferentie in Den Haag: het was met recht “Celebrate Rotary.”

Ik wil alle rotarians in district 1590 die of door hun deelname of door hun inzet daaraan hebben meegewerkt, daarvoor heel hartelijk dank zeggen.

Kees Kuijpers neemt het stokje over en ik wens hem daarbij heel veel succes en voldoening toe!

Belangrijke data:

14 juni Intercity regio II , Veendam

18-22 juni International Convention , Chicago (www.rotary.org/centennial)

4 juli gouverneursoverdracht, Meppel

Jan Hemminga, DG 2004-2005 e-mail jhemminga@hetnet.nl tel: 0566-651791