Nieuwsbrief januari 2007

Konijnenpad 3
7921 BM Zuidwolde (Dr)
E-mail: hendriks.locht@planet.nl

Aan de Rotarians in district 1590.

Gelukkig Nieuwjaar!

Door middel van deze maandbrief wil ik alle Rotarians in ons district en alle andere lezers alle goeds wensen in 2007. Als we ons bewust zijn van onze Rotaryidealen en in het nieuwe jaar weer in staat zijn om deze in praktijk te brengen kan er heel veel goed gaan. Onze idealen hebben wel veel invloed op ons gedrag en onze resultaten, maar niet altijd op onze gezondheid. Ik wens dan ook ieder een gezond jaar toe!

Districtsconferentie over Afrika.

Over de districtsconferentie op zaterdag 24 maart in Hoogeveen ontvangen de Rotarians van ons district in februari uitvoerige informatie. De organiserende commissie graag de kans bieden aan de verschillende Afrika projecten in ons district om zich op deze dag te manifesteren. Er valt zelfs geld te verdienen voor het Afrika project van je club. Zie de bijlage bij deze brief.

Eén van de projecten in Afrika betreft het werk van Rotarydokter, Marnix Koppe uit Hoogeveeen. Ten bate van zijn werk wordt er op zaterdagavond 6 januari in Hoogeveen een benefietconcert gegeven (zie bijlage).

Wat kun je doen aan Vocational Service?

Om clubs te helpen bij de invulling van Vocational Service heeft onze districtscommissie Vocational Service een CD gemaakt met een helder overzicht van de verschillende mogelijkheden. Deze CD zal in de loop van januari worden verzonden naar de clubsecretarissen (we hebben geen volledig overzicht van de voorzitters van de commissies Vocational Service). In een begeleidende brief bij de CD komt een nadere toelichting.

Ik hoop dat de clubs dankbaar gebruik maken van dit voortreffelijke initiatief van de districtscommissie!!

Nieuw systeem voor ledenadministratie en websites.

In maart gaat het ledenadministratiesysteem (“LeAd II”) de lucht in . Er is lang aan gewerkt.

Er zal in de Rotarian aandacht aan worden besteed en er komen in alle districten workshops voor de secretarissen/ledenadministrateurs. Gekoppeld aan dit nieuwe systeem is er ook de mogelijkheid om tegen lage jaarlijkse kosten webruimte te gebruiken. Ook hierover volgt nadere informatie.

Indonesië dag.

De interlandcommissie Nederland-Indonesië organiseert op zaterdag 10 februari in het Bronbeek museum te Arnhem een interessante dag. De RAN heeft hierover in december naar alle clubs een uitnodiging gestuurd.

Belangrijke data

Dinsdag 9 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact, regio IV (Overijssel/Flevoland) in Steenwijk.

Donderdag 11 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact, regio III (Drenthe/Oost Stellingwerf) in Oosterwolde.

Donderdag 18 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact, regio I (Friesland) in Dokkum.

Donderdag 25 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact, regio II (Groningen) in Pekela.

De uitnodigingen voor deze bestuurscontacten zijn naar alle clubs verzonden.

Zaterdag 24 maart: Districtsconferentie in Hoogeveen (Onderwerp “Afrika doet je wat”)

Vrijdag 13 en zaterdag 14 april 2007: PETS en District Assembly in Steenwijk.

Vriendelijk groetend,

Jan Hendriks.