Nieuwsbrief maart 2007

Konijnenpad 3
7921 BM Zuidwolde (Dr)
E-mail: hendriks.locht@planet.nl

Aan de Rotarians in district 1590.

Districtsconferentie “Afrika, doet je wat”.

Onlangs is naar alle Rotarians van ons district per post een uitnodiging met uitvoerige informatie gestuurd over de districtsconferentie op 24 maart in Hoogeveen. Bij de uitnodiging zat ook een antwoordkaart om je op te geven. Hoewel de aanmeldingen al binnenstromen, is er nog plaats voor veel meer deelnemers. Doe de antwoordkaart vandaag nog in de bus! Er hoeft geen postzegel op. Geen kaart ontvangen? Bezoek onze website www.rotarydistrict.nl/d1590 waarop programma en aanmeldingskaart te vinden zijn.

Alfabetisering

In mijn eerste gouverneursbrief (van juli) deelde ik mee dat de Rotarymaand juli als thema “Alfabetisering” had. Dit was tot het vorige Rotaryjaar ook zo, maar het is veranderd. Nu is maart de maand met als thema “Literacy” geworden. Omdat het probleem sinds juli nog niet de wereld uit is, kan het geen kwaad nog eens te herhalen dat zelfs in Nederland ongeveer 10 % functioneel analfabeten wonen (ongeveer een miljoen mensen van Nederlandse en een half miljoen van buitenlandse afkomst).

In ons district hebben we gekozen voor de ambitie om in totaal 350 van deze mensen te kunnen plaatsen op een cursus. In maart krijgen de clubs hiervoor een stappenplan! Ook kleine stappen helpen om problemen op te lossen.

Wandelen voor water

Op 21 en 22 maart zullen veel schoolklassen wandelen voor water. In ons district heeft een groot aantal Rotaryclubs ervoor gezorgd dat nu ook veel scholen in het Noorden van het land meedoen.

In Meppel lopen zelfs alle basisscholen mee!

Power Point Presentatie over Rotary.

Tijdens mijn bezoeken aan de Rotaryclubs in ons district maakte ik gebruik van een Power Point presentatie.

Desgevraagd beloofde ik dat ik deze presentatie na mijn rondgang zou verzenden naar de clubsecretarissen.

De presentatie zal een deze dagen, apart van deze gouverneursbrief, worden gemaild. Omdat het een vrij groot bestand is, bestaat de mogelijkheid dat geadresseerden die nog geen ADSL of kabelaansluiting hebben het bestand niet ontvangen. In dat geval graag een e-mail naar mij. Ik kan dan een CD opsturen.

Gebruik van de presentatie voor Rotary doelen is, met bronvermelding, toegestaan.

PETS en Districtsvergadering

Op vrijdag 13 en zaterdag 14 april gaan alle inkomend voorzitters naar de PETS in Fredeshiem bij Steenwijk.

Hieraan gekoppeld is op zaterdag 14 april de districtsbijeenkomst voor de overige leden van de clubbesturen,

Vooral (nieuwe) secretarissen en penningmeesters ontvangen hier veel nuttige informatie.

De inkomend voorzitters en de secretarissen krijgen ongeveer half maart uitvoerige informatie per post.

Belangrijke data

Zaterdag 24 maart: Districtsconferentie in Hoogeveen (Onderwerp “Afrika doet je wat”)

Vrijdag 13 en zaterdag 14 april 2007: PETS en Districts Assembly in Steenwijk.

Vriendelijk groetend,

Jan Hendriks.