Nieuwsbrief mei 2007

7921 BM Zuidwolde (Dr)
Tel. 0528.371512
E-mail: hendriks.locht@planet.nl

Aan de Rotarians in district 1590.

Gouverneur 2009-2010

Tijdens de Districts Assembly is het voorstel van de adviescommissie voor de nominatie voor de functie van Gouverneur voor het Rotaryjaar 2009-2010 met applaus aanvaard. De genomineerde is, zoals al werd bekend gemaakt aan de clubsecretarissen, Vera Kerremans van de RC Groningen-Belcampo. Haar enthousiasme voor Rotary bleek al tijdens haar eerste presentatie. We wensen haar veel genoegen en succes bij de voorbereiding!

Rotary Samen Sterk

Als vervolg op de discussies omstreeks het honderd jarig bestaan van Rotary International is vorig jaar een Nederlandse commissie ingesteld die zich bezig heeft gehouden met het opstellen van praktische aanbevelingen waarmee de kwaliteit van de clubs nog meer kan worden verbeterd. Dit interessante rapport gaat nu naar de drukker en zal omstreeks 1 juni naar de clubs worden gestuurd. We hopen dat de clubs in hun planning voor het volgende clubjaar tijd willen inruimen voor een uitvoerige bespreking van het rapport.

“Toets je intuïtie”.

De oproep voor cursusleiders in het Noorden en Oosten van ons land voor het landelijk Vocational Service project “Toets je intuïtie. Omgaan met morele vraagstukken” leidde tot een voortreffelijk resultaat. Er gaven zich meer dan voldoende liefhebbers op. We kunnen nu zelfs twee opleidingen starten, zodat in het volgende Rotaryjaar veel clubs die de workshop willen organiseren aan de beurt kunnen komen.

Clubs die in 2007-2008 mee willen doen aan een workshop kunnen zich opgeven bij Jan Willink (RC Soest-Baarn, e-mail willinknu@planet.nl ) .

Symposium over beroepseer

De Rotaryclub Zwolle-Noord organiseert op maandagmiddag 21 mei van 13 tot 17 uur in de Hogeschool Windesheim een symposium “Gekooide professie? Samen werken aan beroepseer”. Opgave voor het boeiende programma is mogelijk bij “Van Ede en partners”, tel. 038.4210288 of e-mail zwolle@vanede.nl

Vlielandkamp 35 jaar

Op maandag 30 juli 2007 gaan weer 96 kinderen genieten van een zorgeloze vakantie op Vlieland. Het kamp viert dit jaar zijn zevende lustrum. Coördinator, Diana Bakker (RC Purmerend-Polderland) en 24 andere vrijwilligers, allen studenten uit Amsterdam, begeleiden het kamp. De kinderen worden gebracht, gehaald en gesponsord door clubs uit het hele land. Daar zijn de kosten niet mee gedekt. Het bestuur van de Stichting Rotary Vlielandkamp roept clubs in het hele land op om minimaal de kosten van 1 kind (Euro 400, -) als gift over te maken op rek.nr. 43 62 57 584 t.n.v. de Stichting Rotary Vlielandkamp te Bussum. Bij voorbaat dank.

Belangrijke Data

Dinsdag 29 mei, Intercitymeeting regio IV in Dronten.

Vrijdag 1 juni, Intercitymeeting regio II in de Eemshaven.

Vriendelijk groetend,

Jan Hendriks.