Nieuwsbrief oktober 2006

Konijnenpad 3
7921 BM Zuidwolde (Dr)
E-mail: hendriks.locht@planet.nl

Aan de Rotarians in district 1590.

Oktober is de maand van Vocational Service.

Je lidmaatschap van een Rotaryclub is gebaseerd op je classificatie, dus op de beroepspraktijk. Hierin is Rotary in de wereld van de serviceclubs uniek! Buiten Rotary bestaat niet of nauwelijks de mogelijkheid om met bevriende leidinggevenden uit andere beroepen intensief en diepgaand bezig te zijn met dilemma’s waarmee je in je beroepsleven te maken hebt. Bij de oprichting van Rotary was dit de belangrijkste doelstelling van Paul Harris. Ook Four Way test sloot hierbij aan. In Nederland hebben we onlangs duidelijk gemaakt dat ook in je beroepsleven de drie B’s van Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Beschikbaarheid kernwaarden zijn.

Je kunt dilemmadiscussies organiseren binnen het kader van beroepspraatjes die elke club op het programma heeft staan. Je kunt ook meedoen aan het landelijke project “Toets je intuïtie. Omgaan met morele vraagstukken” waarover in de vorige nieuwsbrief en in het laatste nummer van “De Rotarian”werd gepubliceerd. Opgave en informatie bij Jan Willink, e-mail adres willinknu@planet.nl

Een andere manier om aan Vocational Service te werken is deelname aan “Job Rotary” voor langdurige werklozen van 40 jaar en ouder. Zie de website www.jobrotary.nl

Kortom Vocational Service houdt meer in dan het geven van succesverhalen over je werk!

GSE Uitwisseling met Australië in 2007 (HERHALING).

In mijn vorige nieuwsbrief stond informatie over de “Group Study Exchange” met een district in Australië. Hierin werd verwezen naar een brief die de clubs begin september ontvingen. Bij deze brief zat ook een aanmeldingsformulier.

Aanmeldingen voor teamleider kunnen nog worden verzonden tot 6 oktober en aanmeldingen voor teamleden tot 14 oktober naar Jaap Breugem, Wielingen 9, 8032 KZ, Zwolle, e-mail j.breugem@zonnet.nl

Gevraagd Gouverneur 2009-2010

Ook voor het Rotaryjaar 2009-2010 hebben we weer een Gouverneur voor ons District nodig. Ik merk nu dat het zeer leerzaam en inspirerend is om gouverneur te zijn. Geen dag is hetzelfde en als Rotary je lief is en je dus bereid bent om veel voor Rotary te doen, maar er ook veel voor wilt terugkrijgen: reageer (adres en e-mail: zie boven deze brief).

RC Emmeloord 50 jaar jong.

Op zaterdag 30 september vierde de RC Emmeloord het 50 jarige jubileum door middel van een leuk en goed georganiseerd feest. Het lid Jo Vinjé werd voor zijn vele verdiensten benoemd tot Paul Harris Fellow!

Belangrijke data

Dinsdag 9 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact regio IV (Overijssel/Flevoland) in Steenwijk.

Donderdag 11 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact regio III (Drenthe/Oost Stellingwerf) in Oosterwolde.

Donderdag 18 januari 2007: Regionaal Bestuurscontact regio I (Friesland) in Dokkum.

Donderdag 25 januari 2007 (gewijzigde datum): Regionaal Bestuurscontact regio II (Groningen) in Pekela.

Zaterdag 24 maart: Districtsconferentie in Hoogeveen.

Vrijdag 13 en zaterdag 14 april 2007: PETS en District Assembly in Steenwijk.

Vriendelijk groetend,

Jan Hendriks.