Maandbrief okober 2008

Fax.0592-612323

e-mail: tjitte@jonass.nl

Beste vrienden,

Zelf ervaar ik de inkijk in het beroepsleven van mijn Rotary vrienden als één van de meest waardevolle elementen van mijn Rotarian zijn. Waar krijg je ooit de gelegenheid om op zo`n diepgaande en open manier inzicht te krijgen in iemand anders beroep. Het is daarom van groot belang dat het overgrote deel van de Rotarians uit actieve beroepsbeoefenaren bestaat en dat

dit deel ook de meeste presentaties bij de clubmeetings voor haar rekening neemt.

Toets je intuïtie

Naast de persoonlijke uitleg inzake iemands beroep, kan het ook zeer leerzaam zijn om aandacht te besteden aan dilemma`s waarmee iedereen in zijn of haar dagelijks leven wordt geconfronteerd. Daarom wil ik jullie graag attenderen op de workshop “Toets je intuïtie; omgaan met morele vraagstukken” die aangeboden wordt aan de Rotaryclubs. Wil je meer weten: Dule Aelberts RC Zwolle helpt je graag verder (duleaelberts@hetnet.nl). Om met één van de trainers, die door Nyenrode zijn opgeleid in contact te komen, kun je mailen met Jan Willink van RC Soest-Baarn (willinknu@planet.nl).

Beroepsvoorlichting

Een goede invulling van Vocational Service vindt ook plaats door diverse clubs die zich bezig houden met beroepsvoorlichting aan (bijna) eindexamenkandidaten van het voortgezet onderwijs. Zonder de activiteiten van andere Rotaryclubs tekort te willen doen, noem ik als aansprekend voorbeeld van Vocational Service, de voorlichting aan leerlingen van twee grote scholengemeenschappen in Assen door RC Assen-Noord in samenwerking met RC Assen. Als je meer wilt weten kun je contact opnemen met Rtn Jan van der Duim (jvdduim@hotmail.com).

Jobrotary

Dit is een landelijk project gericht op het weer aan het werk krijgen van werkloze 40-plussers. Binnen ons District is reeds bijna een kwart van alle clubs betrokken. Voor meer informatie: Twan Houben RC Staphorst-Reestland (t.houben@home.nl).

Vacature Districtsgouverneur 2011-12.

Mijn oproep van vorige maand wil ik graag herhalen. Deze functie is echt “vocational”, met heel veel interessante en boeiende kanten. Als je er meer over wilt weten is één telefoontje naar mij voldoende. Graag nodig ik jullie uit mij te bellen om meer informatie.

Ik wens jullie een maand met veel (Rotary) plezier en succes met de uitbouw van onze plaats in de samenleving.

Met hartelijke groet,

Tjitte de Jong

Clubbezoeken van de gouverneur

Voor een actueel overzicht kijk op de website van D1590 onder Agenda en klik op Schema clubbezoeken DG 2008 - 2009. Alle clubs ontvangen tijdig per e-mail een versie van het Blauwe Formulier (in Word) waarin reeds de kerngegevens van de club zijn aangebracht. Na verdere invulling door het clubbestuur dient het Blauwe Formulier 3 weken voor het geplande gouverneursbezoek per E-mail verstuurd te worden aan de gouverneur en cc aan de districtssecretaris.

Zaterdag 11 oktober 2008: Intercity Meeting te Groningen wordt gecombineerd met Belcampo lezing “Cradle to cradle” Spreker: Michael Braungart.

Organisatie: Rotary Club Groningen-Belcampo.

Plaats: Der Aa-kerk te Groningen. Aanvang: 15.00 uur. Kosten: €17,50 pp.

28 t/m 30 novenber 2008: Zevende Luci-fair in 2008

Op Landgoed Ekenstein in Appingedam organiseert Rotaryclub Eems-Dollard de Luci-fair 2008, dé fair voor huis en haard in november 2008.

In het stijlvol gedecoreerde Schathoes met extra tentoonstellingsruimte, kunt u genieten van een uiterst gevarieerd aanbod van antiek en kunst, decoraties voor huis en tuin, stijlvolle kleding en accessoires, delicatessen en heerlijkheden van het Groninger land.

Alvast in de stemming komen voor Sinterklaas en Kerst, en mooie cadeautjes vinden. Genieten in alle rust, vrienden en bekenden ontmoeten en gezellig bijpraten op een van de terrassen. Want voor de kinderen wordt gezorgd in de speciale speelhoek, waar ze naar hartelust kunnen knutselen onder vertrouwde begeleiding.

Openingstijden:
28 november van 14.00 uur tot 22.00 uur
29 november van 10.00 uur tot 18.00 uur
30 november van 10.00 uur tot 18.00 uur

Regionale Bestuurcontacten

Woe. 28 januari 2009 RBC Regio I te organiseren door RC Leeuwarden-Oldenhove

Do. 29 januari 2009 RBC Regio II te organiseren door RC Groningen-West

Woe. 21 januari 2009 RBC Regio III te organiseren door RC Ter Apel-Haren

Do. 22 januari 2009 RBC Regio IV te organiseren door RC Zwolle

Vrij. 13 maart 2009 PETS te Groningen (Hampshire Hotel Plaza)

Za. 14 maart 2009 Districtsassembly te Groningen (Hampshire Hotel Plaza)

Zaterdag 28 maart 2009 DISCON te Groningen (Martiniplaza)