Nieuwsbrief mei 2008

8651 AB Balk
Tel.+31 (0)514 581 252 E-mail: doekele.dijkstra@planet.nl

Geachte Rotarians van district 1590,

Deze maand is de Multi District Conferentie maand!

·

Laat je club minimaal met drie leden vertegenwoordigen: In de auto die je naar Nijkerk brengt zijn vier zitplaatsen!

·

Sponsor nieuwe leden. Enthousiaste clubs betalen de entreekosten (€ 45,= per persoon)

·

Neem de partner mee, dat is plezier voor twee!

Opgeven via de site www.mdc2008.nl

Tot 17 mei!

Meld je aan voor deze unieke ROTARY dag in het HART VAN HOLLAND te NIJKERK.

Laat alle clubs vertegenwoordigd zijn.

Los Angeles 2008

De Rotary conventie vindt dit jaar plaats in Los Angeles (stad van engelen). Een aantal Rotarians zullen zelf gaan en daar hun clubs vertegenwoordigen.

Elke club heeft stemrecht voor een aantal beslissingen die tijdens deze bijeenkomst worden genomen. Dat kan uiteenlopen van formele instemming van de voorgestelde District Gouverneurs en de President van 2009-2010 tot soms spannende discussies over deze vacatures.

Elke club heeft een formulier ontvangen waarin zij kunnen opgeven wie hen vertegenwoordigt. Indien er niemand van uw club gaat kunt u een ander, bijvoorbeeld uw gouverneur machtigen om dit voor uw club te doen. Wilt u in dat geval het formulier voor het einde van de maand insturen?

Jaarboek 2008

De gegevens voor het jaarboek 2008 worden op dit moment rechtstreeks van ons ledenadministratiesysteem LEAD2 overgenomen. Zoals vaker vermeld is het up-to-date houden van dit bestand de verantwoordelijkheid van de clubsecretarissen. Zorg ervoor dat u dit regelmatig bij houdt. Indien uw gegevens niet correct in het jaarboek staan, geef dit dan door aan uw clubsecretaris!

Koninklijke Onderscheiding

De jaarlijkse lintjesregen ter gelegenheid van Koninginnedag is ook in ons District niet ongemerkt voorbij gegaan.

Er werden enige Rotary leden gedecoreerd met een Koninklijke Onderscheiding, waarbij onze Past-Governor Jan Hendriks. Jan en alle gedecoreerde Rotarians: van harte gefeliciteerd met deze Koninklijke Onderscheiding!

Met GSE naar India

Voor 5 jonge mensen tussen de 25 en 35 jaar (geen rotarian) die minstens 2 jaar een beroep uitoefenen en geen familielid in de eerste of tweede graad zijn van een rotarian, is er de unieke kans om deel te nemen aan de uitwisseling met het District 3120 in India (Uttar Pradesh). De reis duurt van 7 januari t/m 7 februari 2009. Alle clubleden wordt gevraagd uit te zien naar jonge professionals die in India zich middels het GSE programma kunnen verbreden en verdiepen. Naast kennismaking met de andere cultuur, natuur, economie en godsdienst, is ook contact met vak- of beroepsgenoten onderdeel van het programma. Alle clubsecretarissen hebben aanmeldingsformulieren ontvangen. Sluitingsdatum teamleden 7 juni.

Nadere informatie: Jaap Breugem GSE-coördinator. E-mail j.breugem@zonnet.nl

Districtagenda:

17 mei Multi District Conferentie in Nijkerk

Intercity Regio II RC Hoogezand-Sappemeer op 22 mei

Intercity Regio I RC Leeuwarden op 23 juni

14/18 juni Rotary Conventie in Los Angeles

Ik hoop velen van u te mogen begroeten op 17 mei in Nijkerk.

ROTARY SHARES,

Een hartelijke groet,