Maandbrief december 2008

Fax.0592-612323

e-mail: tjitte@jonass.nl

Vrienden,

Het thema van deze maand is sinds jaar en dag voor Rotary International:

Family month!

Dat past heel goed bij deze tijd van het jaar. Korte dagen, lange gezellige avonden met familiefeestjes als Sinterklaas-avond, en warme kerstdagen om bij elkaar te zijn!

Nu ik ongeveer 50 van m`n 64 clubs heb bezocht, kan ik zeggen dat ik niet alleen in de vorm van de clubbijeenkomsten veel overeenkomsten ontdekte. Nee, ook de inhoud en de omgang met elkaar, doen me in veel opzichten aan “familie” denken.

Er wordt veel samen gedaan, gelachen en gepraat. Naar elkaar geluisterd en aandacht aan elkaar besteed.

Op vrijdag 28 november mocht ik aanwezig zijn bij de opening van de Luci-fair van RC Eems-Dollard op landgoed Ekenstein. Wat een “familiefeest”!

Alle leden en vaak ook nog de partners en kinderen werden ingeschakeld bij de opbouw en de organisatie van deze fair.

Een prachtig evenement, niet alleen voor de eigen Rotary Club, maar ook voor de duizenden bezoekers. En wat te denken van diegenen die blij worden verrast met de opbrengst van deze 7de Luci-Fair: in Zuid-Afrika en in het Eemsmond gebied.

Ook mijn eigen Rotary Club Groningen-Zuid, of beter gezegd, de leden van Groningen-Zuid, wil ik hier eens speciaal noemen.

Zij zetten zich in voor het welslagen van dit gouverneursjaar 2008-09. Wat een energie en creativiteit.

Vrienden, bedankt daarvoor ! De Discon op 28 maart 2009 in Martiniplaza belooft een inspirerende bijeenkomst voor ons allen in D1590 te worden.

Ik wens jullie allen een gezellige decembermaand .

Tjitte de Jong

Vacature District gouverneur 2011-2012

Er is gehoor gegeven aan mijn oproep in de vorige maandbrieven voor deze boeiende functie. Binnen ons district is het gebruikelijk dat de kandidaatstelling open blijft tot 01-01. Vandaar dat ik jullie uitnodig, indien je dit nog niet hebt gedaan, alsnog te reageren op de oproep. Je moet voorzitter van een Rotary club zijn geweest en tenminste 7 jaar Rotarian. Als je eerst meer informatie wenst, één telefoontje aan mij is voldoende.

.

Automatische Incasso

Barbara Ebbinkhuijsen, secretaris van de Stichting Rotary Administratie Nederland (RAN), doet een beroep op de clubs om over te gaan op automatische incasso. Zij zal alle clubs een machtigingsformulier plus brief toesturen. Wij hebben dit voorstel in onze Stafvergadering besproken. Graag willen we jullie allen verzoeken deze oproep positief te beantwoorden.

Clubbezoeken van de gouverneur

Voor een actueel overzicht kijk op de website van D1590 onder Agenda en klik op Schema clubbezoeken DG 2008 - 2009. Alle clubs ontvangen tijdig per e-mail een versie van het “Blauwe Formulier” (in Word) waarin reeds de kerngegevens van de club zijn aangebracht. Na verdere invulling door het clubbestuur het “Blauwe Formulier” s.v.p. 3 weken voor het geplande gouverneursbezoek per e-mail versturen aan de gouverneur en cc aan de districtssecretaris.

Regionale Bestuurcontacten

Woensdag

28 januari 2009

RBC Regio I