Maandbrief mei 2009

Fax.0592-612323

e-mail: tjitte@jonass.nl

Vrienden,

In mijn grote enthousiasme over de Discon op 28 maart 2009 in Martiniplaza in Groningen, heb ik helemaal verzuimd in mijn vorige Maandbrief (april) aandacht te besteden aan andere zaken Dat verzuim zal ik nu trachten recht te zetten!

PETS 13 en 14 maart

Heel veel inkomend voorzitters kwamen naar het fraaie Hampshire Hotel Plaza in Groningen.

DGE Vera Kerremans had een prachtig programma georganiseerd.

PDG Nico de Boer ( je zou kunnen zeggen: beroepstrainer binnen Rotary Nederland en Rotary International) en Marian Strating en Jonny Mennes van RC Groningen-Noord waren gevraagd de leiding te nemen. De interactieve sessies leidden tot veel discussie en verdieping. En evenals vorig jaar kozen we voor een regionale indeling van de gespreksgroepen. Dat werkt ! Zoals altijd , bleek ook nu weer uit de evaluatie en de gesprekken achteraf: dit had niemand willen missen!. Aandacht werd gevraagd voor de mogelijkheid om behalve de “training”van de inkomend voorzitters in het voorjaar, al in een veel vroeger stadium een instructie-avond te organiseren. Moeten we ook gaan werken met een Pré-PETS, zoals in andere districten?

DISTRICT ASSEMBLY(DA)

DGE Vera Kerremans:

Mijn opvolger Vera Kerremans - de eerste vrouwelijke gouverneur in ons District - presenteerde zich met een gloedvol betoog . Onder meer zal Vera in haar jaar aandacht vragen voor het thema: Literacy . Tot slot stelde zij haar crew voor in een dynamische video presentatie van Jonny Mennes. Je ziet dan wat er gebeurt in zo`n district en hoeveel mensen zich inzetten..

Districtsecretaris Onno de Vries:

Een van die mensen met een geweldige inzet, is de District Secretaris Onno de Vries. Hij werd door DG Tjitte de Jong heel speciaal in het zonnetje gezet en staande de vergadering benoemd tot Paul Harris Fellow. Onno , bedankt voor alles!

DGN Bert Vroon( RC Dedemsvaart)

Aan de DA werd voorgesteld om Bert Vroon, lid van RC Dedemsvaart, in het clubjaar 2011-2012 te benoemen tot gouverneur. De vergadering stemde met applaus in met dit voorstel. Vervolgens presenteerde Bert zich en vertelde over zijn achtergrond en motivatie om deze functie te ambiëren.Bij hem staan de kernwaarden Fellowship, maatschappelijke relevantie en moreel voorbeeldgedrag centraal.

(Voor het verslag van de DA, zie de website van ons District: www.rotary.nl/d1590 )

Intercitymeetings (IM’s):

Tot slot bedank ik RC Zwolle-Noord en RC Oosterwolde voor de organisatie van de IM’s in hun Regio, die respectievelijk plaatsvonden op 6 en 8 april.j.l. Beide IM’s trokken bijna 150 Rotarians + partners en verliepen uitermate geanimeerd en succesvol !

Graag wens ik jullie allen een fijne meimaand

Met vriendelijke groeten,

Tjitte de Jong