Maandbrief maart / april2010

Maandbrief maart /april

Een tussentijdse maandbrief, met de bedoeling:

1.

Verslag te doen van onze PETS, de training voor inkomend voorzitters, die afgelopen weekend in Emmen gehouden is. Ik geloof dat ik wel mag concluderen dat het een geslaagde bijeenkomst was.

2.

Lees het verhaal van Onno te Nuyl, die het geheel (perfect) georganiseerd heeft.

Klik hier

3.

U nog een keer op te roepen om zaterdag a.s. naar de Martinikerk te komen. Het zal er om spannen of u er nog in kunt, want het loopt storm, zoals verwacht na alle publiciteit, ook rondom Prinses Laurentien. Zie www.dagvandeletters.nl.

Maar, er is meer. Wandelen voor Water, woensdag 24 maart. Van diverse clubs kreeg ik al overzichten van de teams die het allemaal in goede banen moeten leiden. In de TRF-nieuwsbrief van deze maand las u dat district een geweldig bedrag bij elkaar loopt (laat lopen). Zie de TRF-nieuwsbrief

En, met ingang van het nieuwe Rotaryjaar, 1 juli 2010, dragen alle clubs in het district bij aan The Rotary Foundation, waar Frits Mulder en Kor Doornbos zo’n duidelijke presentatie over gegeven hebben op de PETS. Klik hier. Hulde aan onze 63 clubs!

Er zijn ook individuele Rotaryleden, die voor een goed doel zeer veel inspanning leveren, bijvoorbeeld van Berlijn naar Rome lopen, zo’n 1900 km. Ik kan dat hier niet propageren, want het is een privé-aangelegenheid, waar de eigen Rotaryclub overigens wel steun aan verleent, neem ik aan.

Misschien is het een idee, om op de website een knop te hebben: leden in actie, en daaronder dit soort activiteiten te vermelden? Of vindt u dat een slecht voorstel? Reageren kan: v.kerremans@home.nl.

In district 1570 heeft de gouverneur Rob Klerkx aandacht gevraagd voor Rotaract. Dat stukje was me uit het hart gegrepen; vandaar dat ik het hier opneem. Klik hier. De rotaracters uit ons district zijn meegegaan, in sommige gevallen, op clubbezoek, helpen geweldig bij de organisatie van de DagvandeLetters, zijn bereid mee te doen met een Ryla-weekend, kortom: verdienen aandacht. Geef hun die!

In april meld ik me weer met een volgende maandbrief, dan met een verslag van de DagvandeLetters, en met het thema van die maand, april: Magazinemonth, De Rotarian in ons geval, en alle beschikbare communicatiemiddelen, die misschien ook geschikt zijn voor Rotary in Nederland.

Tot dan, en in die tussentijd, duim voor een fantastische Discon!

Met vriendelijke groet,

Vera Kerremans