Couleur Locale

een mission-statement voor het Rotaryjaar 2012-2013

Een ieder heeft een eigen werkwijze. Zo ook de districtsgouverneurs. Voortgekomen uit hun lokale Rotary club, geroepen tot het ambt van gouverneur, hebben zij een 'couleur locale '. Door hun karakter, door de sfeer in hun eigen Rotaryclub en door hun land van herkomst. Elke persoon heeft zijn eigen unieke kenmerken en straalt die uit. Gelukkig maar.

De gevolgen zijn dan dat er elk jaar er een andere kleur ontstaat in het omgaan met de clubs en met de andere districtsfunctionarissen. Een persoonlijke stijl die per jaar varieert. Mèt uiteraard een bestendige gedragslijn opdat het in het verleden verworvene wordt behouden, gebruikt dan wel vernieuwd. Innovatie is immers ook een constante!

In mijn jaar zal ik het volgende 'kleurenpalet' gebruiken:

Nu ik Gouverneur mag worden, zal ik deze visie en werkwijze gaan hanteren. Ik reken op de medewerking van ons allen.

4 juli 2012,
Jan ten Sijthoff