xx

nieuwsflits december 2021

nummer 2

corona dwingt ons opnieuw tot maatregelen

De laatste corona-maatregelen van onze regering zullen in de praktijk wellicht al onze fysieke bijeenkomsten voor de komende weken onmogelijk maken, zodat we weer zullen overgaan naar virtuele contacten. En we waren net zo lekker met z’n allen weer op stoom. Ik heb de afgelopen maanden genoten van de vele clubbezoeken en de mooie contacten die we mochten hebben.

Door klaar te staan voor anderen krijgt
ook ons eigen leven
meer betekenis

fellowship in optima forma

Maar helaas, het is niet anders. We hebben laten zien dat we creatief zijn en vinden zeker ook in deze tijd voldoende mogelijkheden om met elkaar op verantwoorde wijze in contact te blijven. Tijdens mijn clubbezoeken heb ik de nadruk gelegd op fellowship en vocational service. Ik herhaal het nog maar eens: "Door klaar te staan voor anderen krijgt ook ons eigen leven meer betekenis."

open Rotaryweek

Be Changemakers” was de oproep van RI-president Shekhar Mehta.

In de week van 4 tot 9 april vindt de open Rotaryweek plaats. Probeer zoveel mogelijk je open avond in deze week te plannen en maak zo gebruik van de pr van dit landelijke initiatief.

november – Rotary Foundationmaand

November was de maand van de Rotary Foundation. Als Rotarians zijn wij mensen van actie; we voeren uiteenlopende activiteiten uit voor goede-doelen projecten. De Rotary Foundation ondersteunt deze projecten financieel en de aanvragen voor projectondersteuning nemen elk jaar toe. Het is fantastisch dat al onze clubs bijdragen aan de Rotary Foundation.

Het streven is en blijft dat elke Rotarian elk jaar $100,- bijdraagt. Zoals jullie weten wordt al het geld goed besteed aan de vele humanitaire en educatieve projecten die Rotary ondersteunt in binnen- en buitenland.

jeugdprojecten

Graag wil ik aandacht vragen voor al onze jeugdprojecten. Het is een hele uitdaging om al deze projecten in deze onzekere tijd weer te herstarten. De najaarsnieuwsbrief is verzonden:

januari – vocational servicemaand

Op zaterdag 5 februari a.s. stond er een landelijk seminar vocational service gepland, maar vanwege de huidige omstandigheden hebben we dit moeten annuleren. We proberen nu dit seminar een plaatsje te geven op het Festival van 15 mei 2022. Probeer in januari zoveel mogelijk aandacht te besteden aan vocational service. Je kunt denken aan beroepspraatjes, stagebegeleiding, beroepenoriëntatie, JobRotary of aan een workshop “Omgaan met ethische dilemma's”.

Ook projecten als “Empowering Girls”, “Care for girls” en “Digibende” zijn mooie gespreksonderwerpen.

Rotaryjeugdstimuleringsprijs

Het filmpje links is één van de inzendingen van vorig jaar

De verkiezing van de winnaar van de Rotaryjeugdstimuleringsprijs vindt deze keer plaats op zaterdag 21 mei 2022. Alle informatie vind je in onderstaande link

wie wordt de volgende gouverneur?

Mocht je interesse hebben voor deze mooie functie meld je dan vóór 1 februari 2022 bij onze districtssecretaris: André Bergsma (ahbergsma@gmail.com).

Rotaryfestival

Op 15 mei 2022 zal het eerste Rotaryfestival plaatsvinden. Dit wil op eigentijdse manier laten zien wat Rotary betekent, en vervangt voor veel districten de traditionele districtsconferentie.

Alle informatie is te lezen op de website:

Ik wens jullie allen heel goede en fijne feestdagen,
veel gezondheid en een voorspoedig 2022.

Steven Helfrich, gouverneur 2021-2022

dg2021-2022@rotary-d1590.nl