COMMISSIE VOOR JURIDISCH ROTARYADVIES

Clubs hebben jaarlijks tal van vragen over Rotary die worden gesteld aan de gouverneur, het districtsbestuur of de RAN. Zoals vragen over het lidmaatschap, over de formele Rotaryprocedures en vaak ook over de statuten. Soms zijn deze eenvoudig te beantwoorden, maar meestal vergt het een meer diepgaande kennis van de regelgeving binnen Rotary International.

Om dergelijke vragen op zorgvuldige wijze te beantwoorden, hebben de gouverneurs van Rotary in Nederland een speciale adviescommissie gevormd. Deskundige oud-gouverneurs met ruime ervaring als districtsafgevaardigde in de internationale council on legislation, die de laatste ontwikkelingen bijhouden op het gebied van statuten, huishoudelijk reglement en de zeer uitvoerige Rotaryregels vastgelegd in het manual of procedure en in de code of policies.

Daarnaast is er binnen deze commissie deskundigheid aanwezig omtrent het Nederlandse (verenigings)recht.

Districten, clubs en individuele Rotarians/Rotaractors kunnen voor hun Rotarygerelateerde vragen terecht bij deze commissie.

MEER INFORMATIE EN CONTACT...