GROTE OPKOMST ALV/DA

Bij de digitale algemene ledenvergadering/districtsassembly op zaterdag 20 april waren 44 deelnemers aanwezig,  29 (van de 63) Rotaryclubs waren vertegenwoordigd en 1 Rotaractclub. Een prachtige opkomst!

Tijdens de vergadering zijn de 34 overleden Rotarians van onze clubs sinds maart 2023,  herdacht.

Er is unaniem decharge verleend aan IPDG Gerda Breeuwsma voor het gevoerde financiële beleid en de verslaglegging daarvan van het Rotaryjaar 2022-2023.

Francie Kaaijk heeft als DGE een vooruitblik gegeven voor het volgende Rotaryjaar waarin het internationale thema 'The Magic of Rotary' centraal staat. Met de nadruk op met de tijd meegaan is er toenemende aandacht voor verjonging en vernieuwing met als doel nieuwe clubs en nieuwe leden. Landelijk lopen we als district 1590 voorop in deze groei van het districtsledental.

De speerpunten van komend jaar zullen zijn Interact en Girls’ Empowerment. Verder zal Internationalisering  een belangrijk onderwerp zijn komend jaar. Er is door de vergadering een unaniem akkoord gegeven aan de begroting voor Rotaryjaar 2024-2025.

Daarnaast vraagt Francie aandacht voor het districtsdraaiboek wat weer geactualiseerd is. Voor dit jaar zijn onder meer toegevoegd: het vastleggen van roosters van aftreden voor diverse commissies; de rol van de AG; een lijst gebruikte afkortingen; verwijzingen met links naar de website waar binnenkort ook het (actuele) draaiboek zelf te vinden is.

Vervolgens stellen Veronica van de Goot van Lelystad-Batavia en Marian Strating zich voor. Veronica Zal Francie opvolgen en gouverneur zijn in 2025-2026. Marian zal dan weer het stokje van Veronica overnemen voor het jaar 2026-2027. Marian stelt zich hieronder aan jullie voor. Tenslotte kon aan de vergadering medegedeeld worden dat Marjo Roerdink assistent-gouverneur wordt in regio 4, als opvolger van Veronica.