RONDJE DELFSAIL VOOR OUDEREN

"een dag met een gouden randje"

De organisatie van deze vaartochten is een mooie traditie die de serviceclubs met veel plezier voortzetten.

Ruim een jaar zijn ze bezig geweest met de voorbereiding en diverse acties om de kosten te kunnen dekken. Dankzij hun inzet konden de gasten kosteloos genieten van een bijzondere dag.

Delfsail 2024 was dit jaar heel speciaal dankzij vier onvergetelijke vaartochten die georganiseerd zijn voor thuiswonende ouderen uit de regio Noord en Noord-Oost Groningen.

Onder het motto “Rondje Delfsail”, boden negen serviceclubs, waaronder vier Rotaryclubs, op 16 juni hen een unieke kans om dit prachtige evenement vanaf het water te beleven.

1 / 4

De doelgroep,  thuiswonende ouderen die niet meer zelfstandig naar het evenement kunnen gaan, konden meevaren gezellig samen met een begeleider, hun partner, kind of kleinkind, vriend, buren.

Een van de gasten verwoordde het gevoel treffend: “Een dag met een gouden randje, om nooit te vergeten. Dat ik dit met mijn zoon mag beleven.” Voor velen was het een unieke ervaring, zoals voor de 92-jarige deelnemer die zei: “Ik ben nog nooit op zee geweest. Ik ben zo blij dat ik op mijn 92ste dit nog mag beleven. Ik heb genoten van deze bijzondere dag.”

De vaartochten waren ook een moment van nostalgie voor sommige gasten die tijdens hun werkzame leven in de scheepvaart hadden gewerkt. Vol trots deelden zij hun ervaringen met de andere aanwezigen, waardoor prachtige verhalen weer  boven kwamen.

Voor de vaartochten stonden de Ms Zeehond en de Ms Regina Andrea ter beschikking, met in totaal vier afvaarten. Zo’n 650 gasten maakten de tocht van de Farmsumerhaven, door de sluis, naar de haven van Delfzijl om de indrukwekkende Tallships en historische schepen vanaf het water te bewonderen.

Vrijwilligers van de serviceclubs zorgden ervoor dat alles op rolletjes liep, zowel aan boord als op de wal. Ze verzorgden niet alleen de catering maar ook het entertainment, waardoor de dag voor iedereen een groot succes werd. Met deze vaartochten hebben de serviceclubs een waardevolle bijdrage geleverd aan DelfSail 2024 en de gasten een prachtige dag bezorgd.