Even voorstellen...

Beste Rotarians & Rotaracters van Noord-Nederland (district 1590),

Mijn naam is Francie Kaaijk en ik ben sinds 2006 lid van RC Het Hogeland. Mijn classificatie is "gezondheidswetenschappen". Sinds 1 juli ben ik officieel gouverneur van district 1590. Op 28 juni heeft Marijke Inklaar mij een bijzondere keten overgedragen. Het was destijds de derde in Nederland en ons district heette toen 159. Het omvatte een groot deel van het oosten van Nederland; ik zal het met trots dragen. Marijke wil ik danken voor al het werk dat zij heeft verricht voor ons district!

In de afgelopen weken zal in  veel clubs de bestuurswissel hebben plaatsgevonden. Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om alle voorzitters van het jaar 2024-2025 van harte te feliciteren met de installatie. Veel succes en een mooi jaar toegewenst, samen met alle clubleden.

Ik kijk uit naar de clubbezoeken en andere gelegenheden waar we elkaar kunnen spreken. Deze zijn inmiddels in goed overleg gepland. De gecombineerde clubbezoeken zijn de afgelopen jaren een goede gewoonte geworden. Samenwerken van clubs onderling bevordert de kracht om meer projecten te combineren en daardoor meer resultaat voor een goed doel. Maar natuurlijk ook ter bevordering van fellowship. Als clubs een of meer speciale onderwerpen willen bespreken dan kunnen zij dat bij mij melden.

Elke maand een maandbrief

Iedere maand schrijf ik een maandbrief met het actuele nieuws uit ons district. Natuurlijk zal er ook aandacht zijn voor landelijk en internationaal nieuws. Alle lokale clubs hebben weer projecten en activiteiten op hun programma staan. Denk er vooral aan om dit te melden op jullie eigen website en bij onze districtswebmaster Koos Schoe.

Het blijft belangrijk om te laten zien wat we doen. Dan is het voor iedereen duidelijk waar Rotary voor staat. Op die manier kan de belangstelling voor Rotary als organisatie die midden in de samenleving staat alleen maar toenemen.

Ik wens iedereen een mooie zomer en een prachtig Rotaryjaar toe.

Met hartelijke groet,