BELEIDSSPEERPUNTEN

Sinds enige jaren spreken drie opeenvolgende gouverneurs van ons district met elkaar beleidspeerpunten af. Dit bevordert de continuïteit van de betreffende speerpunten. Voor het derde jaar op rij staat girl’s empowerment bijvoorbeeld als aandachtspunt.  Internationalisering en Interact zijn de andere twee. Sinds enige tijd proberen we in ons district ook Interactclubs op te richten, naar wereldwijd voorbeeld. Ook in ons land zijn de Interactclubs groeiende. In district 1610 is er al ervaring opgedaan en we hopen van die ervaring gebruik te maken.

Voor Internationalisering staan de internationale contacten centraal. Vorig jaar is Hans Jansen (RC Assen-Noord) gestart met een inventarisering van internationale uitwisselingen en activiteiten van clubs in ons district; in het najaar zal Hans over de resultaten publiceren.

Binnenkort verschijnt de nieuwe versie met beleidsspeerpunten van de drie gouverneurs in ons district, DGE Veronica van der Goot, DGN Marian Strating en mij. Daarin wordt zichtbaar welke onderwerpen wij de drie komende jaren speciaal aandacht willen geven.