CONGRES MENTALE GEZONDHEID

Rotary organiseerde op dinsdag 25 juni jl. het congres "Mentale Gezondheid" in samenwerking met partners: 113 Zelfmoordpreventie, de Vrije Universiteit Amsterdam, Rotaract, Mind en MindUs. In het AFAS-theater in Leusden kregen ruim 600 congresdeelnemers handvatten om het stigma rond mentale gezondheid te doorbreken en bredere bewustwording hierover te creëren. Rotarians, betrokken geïnteresseerden en deskundigen werden sterk aangemoedigd om actief bij te dragen aan het verbeteren van mentale gezondheid door het creëren van inclusieve omgevingen, open dialogen te voeren en het ondersteunen van gemeenschapsinitiatieven waarin begrip en steun voor mentaal welzijn worden gestimuleerd.

Er is een convenant ondertekend door diverse maatschappelijke partijen.

Om het convenant ten uitvoer te brengen, lanceerden Rotarygouverneurs Wendy Boog en Stan Uyland het bestuur van de "Rotary Action Group Mental Health Initiatives".

Een prachtig maar helaas in deze tijd een noodzakelijk initiatief dat in Nederland wordt geoperationaliseerd.

ZIE OOK...