INFO VANUIT DE DRFC

(districts-Rotary Foundationcommissie)

Voor het komend Rotaryjaar 2024-2025 kunnen er weer aanvragen voor een districtsgrant worden ingediend. De aanvragen kunnen nu al ingediend worden maar let op: Dit kan tot uiterlijk 30 september!

districtsgrants

1. Districtsgrants zijn bedoeld om projecten van Rotaryclubs financieel te ondersteunen die voorzien in een behoefte bij kleinschalige, kortetermijnprojecten in eigen samenleving of daar buiten. Samenwerkende Rotaryclubs in een project kunnen ieder een aanvraag indienen.
  2. Er moet hierbij sprake zijn van een sociale-/maatschappelijke-/humanitaire behoefte die gedurende de tijd waarin het project loopt niet op een andere wijze gefinancierd kan worden.
  3. Districtsgrants onderscheiden categorieën zoals: ontwikkeling van de samenleving, scholing, voeding, gezondheid en leefomstandigheden. Districtsgrants kunnen zowel dienen om problematiek in kaart te brengen als op te lossen (scholarships, vocational training team, projectafstemming buitenland, etc.).

Het aanvraagformulier is eenvoudig in te vullen; via onderstaande link is meer informatie te vinden.

MEER INFORMATIE EN AANVRAGEN FORMULIEREN...

global grants

Global grants kunnen aangevraagd worden bij The Rotary Foundation voor de grotere, lange termijn-,  internationale humanitaire projecten welke binnen één van de Rotaryfocusgebieden vallen.

TRF is de wereldwijde goede doelen organisatie van Rotary International en dus van alle Rotaryleden wereldwijd. Het is één van de grootste NGO’s ter wereld, zowel in reikwijdte als in begroting en staat al 12 jaar achtereen in de top 10 van goede doelen waar aantoonbaar de beste resultaten worden behaald door onder meer aan haar effectiviteit, transparantie en lage overhead, van slechts 8%, als vrijwilligersorganisatie.

Een bescheiden donatie van jou heeft al een grote impact.
Wil je meer weten over de aanvraag voor een global grant? Onze districtscommissie helpt je graag verder.