Maassluis Cape Wine

Uitnodiging 26 juni Wijnproeverij Maassluis-Maasland

Vorig jaar heeft RC Wateringen, onder leiding van Wateringer Marcel van den Berg, het initiatief genomen voor het zogenaamde Nederland - Zuid Afrika - Wijnproject op te starten. Door de verkoop van wijnen van de Zuid-Afrikaanse wijnmaker Carmen Stevens, is een buitenfaciliteit gerealiseerd voor een kinderbeschemings-lokatie in een arme wijk in Kaapstad.

Carmen Stevens was de eerste 'zwarte' wijnmaker in Zuid Afrika en is tot tweemaal toe gekroond tot ondernemer van het jaar in Zuid Afrika.Carmen is vorig jaar in Nederland geweest en heeft zij, onder de hoede van Rotary Wateringen, haar verhaal verteld en zijn onder haar leiding haar wijnen geproefd. Marcel heeft tijdens een clubavond nogmaals het verhaal verteld aan RC Maassluis-Maasland en zijn er in totaal 1.563 flessen verkocht !!

Reden genoeg om het dit jaar te herhalen op woensdagavond 26 juni. Er zal een presentatie plaatsvinden van Carmen Stevens zelf en het wijnproject versie 2, want het project is nog niet klaar. Carmen is uitgenodigd door RC Wateringen om weer een week naar Nederland te komen. Vorig jaar was dit een zeer inspirerend verhaal, daarom gevraagd of ze dit persoonlijk ook bij RC Maassluis-Maasland komt vertellen! Aangezien we een ieder hier voor willen uitnodigen dachten we ook aan jullie. Dus wees welkom en breng gerust iemand mee!

Het hoogtepunt van de avond zal het proeven van haar wijnen zijn! En vanzelfsprekend is er de mogelijkheid, want daar gaat het uiteindelijk om,  om de wijnen te bestellen.

Hierbij een korte film over de editie van vorig jaar :  https://www.youtube.com/watch?v=_BwLa3vLOxI&t=5s

Omdat woensdagavond onze clubavond is, bieden wij 2 mogelijkheden:
Er bestaat de mogelijkheid om voorafgaand aan het event, vanaf 18.00 uur, te dineren in De Ridderhof, Sportlaan 2 te Maassluis.
Graag dat in de aanmelding ook specifiek vermelden.
De kosten van dit diner, moeten we nog even overleggen met de beheerster van de Ridderhof en horen jullie zo spoedig mogelijk.

Even kort het programma:
18:00: Inloop en 18:15 uur aan tafel voor het diner
19.30 : inloop (zonder diner)
20.00 : presentatie project Wateringen en wijn proeven o.l.v. Carmen Stevens (Zuid Afrika)
21.30  : einde avond

Mochten jullie belangstelling hebben om deze unieke avond bij te wonen : meld je dan uiterlijk op 15 juni, zodat Annemarie annemarie.poel@gmail.com het een en ander kan gaan regelen en organiseren.