uitnodiging-indienen-projecten-1.docx

Beste Rotarian,

Jaarlijks ondersteunt de Rotary Foundation vele mooie initiatieven die door de clubs worden ontwikkeld. Onder andere doet de Foundation dat door de toekenning van District Grants voor kleinschalige lokale projecten.

District Grant aanvragen

Heeft jouw club een mooi project voor het komende Rotary jaar, en zou je dit project willen voordragen om in aanmerking komen voor een District Grant? Aan de hand van de criteria die zijn omschreven in de bijlage kun je beoordelen of jouw project daarvoor in aanmerking komt. Is dat het geval, dan nodigen we je graag uit om de District Grant-aanvraag voor je project in te dienen door middel van het hierbij gaande formulier.

Clubs die een District Grant aanvragen presenteren hun project in een aansprekende pitch aan de aanwezigen op het Rotary Foundation Event op 7 november 2024. Zij vertellen in deze toelichting waarom hun project de grootste District Grant verdient. Het ‘publiek’ van fellow-Rotarians krijgt na afloop van de pitches de kans om stemmen uit te brengen op hun favoriete 3 projecten. Stemmen op het eigen project mag; stemmen op twee andere projecten is een voorwaarde om een geldige stem uit te brengen. Of je club nu een aanvraag heeft ingediend voor een District Grant of niet: ieder van de aanwezigen mag zijn/haar stem uitbrengen en zo meebeslissen over de verdeling van de Grants.

Reken op een inspirerend evenement waarbij je ook de gelegenheid hebt, Rotarians van andere clubs te ontmoeten! Plaats van handeling is het Delta hotel in Vlaardingen.

Op deze manier brengen we de vele goede initiatieven in ons district graag breder onder jullie aandacht. Om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren voor deze toekenningen hopen we dat jij en je clubgenoten aanwezig zullen zijn om mee beslissen over de verdeling van het beschikbare bedrag voor de District Grants 2024-2025. Er zal daarnaast een inhoudelijk programma zijn over het thema Water. Zet 7 november dus vast in de clubagenda.

Hoe gaat het indienen van een aanvraag in zijn werk?

Nadat je vóór 1 oktober 2024 de aanvraag voor een District Grant hebt ingediend, wordt deze in behandeling genomen en wordt de aanvraag getoetst aan de criteria. Uiterlijk op 15 oktober hoor je of het project voldoet aan de criteria en of jij/jouw club een pitch komt houden tijdens het seminar van 7 november as. De pitch duurt maximaal drie minuten.

Ga je de uitdaging aan?

Leg je clubproject dan aan ons voor door middel van het hierbij gaande aanvraagformulier 2024-2025. Let op: De uiterste datum voor het indienen van jouw District Grant-aanvraag is 1 oktober 2024.

Hartelijke groet namens de TRF commissie,

Ingeborg van Kerkhof

District Grants Subcommittee Chair,