xx

.

Dag Rotarians en Rotaractors,

Eén van de grootste en meest indrukwekkende actie die Rotary wereldwijd heeft opgezet is de End Polio Now actie.

Gestart in 1985, toen er per jaar wereldwijd 350.000 besmettingen met het “wilde” poliovirus waren, zijn er dit jaar nog maar 10 gevallen in Afghanistan en Pakistan (stand 11 juni 2024). Er is nog een gemuteerd virus actief dat makkelijker te bestrijden is en waarvan in 2023 nog een paar honderd gevallen waarvoor specifiek al 600 miljoen maal gedruppeld is.

Totaal hebben we als Rotary al meer dan 1 miljard dollar bijeengebracht en is het bijna zover.

Nog een paar jaar vaccineren en monitoren en dan is hopelijk Polio de wereld uit dankzij het initiatief van Rotary in samenwerking met WHO, UNICEF en Bill & Melinda Gates Foundation die iedere gedoneerde dollar verdrievoudigen.

Wat een fantastische prestatie en prachtig voorbeeld van de kracht van Rotary zou dat zijn.

Help je nog een paar jaar mee als club, of als lid?

Maak met je club het verschil: koop een groot verpakking End Polio Now Tulpen voor een bedrag van € 1.250,00 (2500 bollen). Plant met elkaar deze voor een bejaardenhuis, hospice of buurthuis. Vraag de gemeente om de tulpen te kopen met aanbod van planten door Rotary leden op een rotonde of voor het gemeentehuis. Plaats er een Rotarybordje bij.

Mooi voorbeeld van People of Action.

Koop als club een groot verpakking en geef een doosje aan al je leden.

Bestel via de website www.endpolionowtulp.nl

Of laat de bijgevoegde intekenlijst rondgaan en mail die door.

Koop als lid een paar doosjes voor € 15,00 per stuk.

Of doneer rechtstreeks op bankrekeningnummer NL56 INGB 0000 0097 79 ten name van Stichting Rotary Fondsen Nederland.

LET OP!! De actie loopt vanaf nu tot 15 november 2024.

HELP MEE om in 2024 als District 1610 trots te zijn op onze bijdrage aan de laatste loodjes van de End Polio Now actie.

Voor vragen mail je naar Sjoerd Veerman (sjv@xs4all.nl) of naar je assistent gouverneur.

Het Tulpenteam van D1610

Sjoerd Veerman (District Rotary Foundation Commissie)