Wen er maar alvast aan

Als Districtsgouverneur ben ik samen met collega DG Jan de Mooij (D1600) en mijn opvolger DGE Thomas Zwiers onder leiding van het bestuurslid RAN MarCom Marc Boers verantwoordelijk voor het toekomstbeeld van Rotary in Nederland. Wellicht is het je opgevallen dat we de afgelopen weken erg actief zijn op LinkedIn.

Videoportretten
Op 1 en 8 februari worden er videoportretten opgenomen. Iedere gouverneur mocht kandidaten uit zijn/haar district selecteren. Deze opnames zullen resulteren in een aantal korte clips van 1 minuut en worden onder andere ingezet bij de promotie van de Week van de Open Clubbijeenkomsten.


People of Action
People of Action is het motto in vele uitingen. Ik ben zelf erg blij met de koers waarin we dit meer en meer zullen benadrukken. In een eerdere maandbrief vroeg ik om spontane clubfoto’s voor onze eigen beeldbank. We zijn daar nog steeds in geïnteresseerd.

People of Action betekent ook dat we langzaam afstevenen op een ‘verbod’ op -cheque-overhandiging-foto’s. Laat liever zien HOE je het bedrag bij elkaar hebt gehaald en WAT je vervolgens met het geld hebt gedaan!

We laten mensen zien die in actie komen. Die samen projecten oppakken, kennis delen en écht contact maken. Dit zijn geen strak geposeerde foto’s, maar beelden die energie uitstralen en een gevoel van ‘hier wil ik bij horen’ oproepen. Portretten, handen schudden, cheque overhandigen of geposeerde groepsfoto’s voldoen niet aan de uitstraling die we willen laten zien. Geënsceneerde foto’s geven geen goed beeld van People of Action. Onze beelden richten zich op de verbindingen die we maken in onze gemeenschappen. Gebruik beelden van Rotary-leden in actie die de aandacht van het publiek trekken en echte emoties oproepen. Het zijn deze momenten die het verhaal van Rotary het beste vertellen - omdat ze laten zien wie we werkelijk zijn en waar we voor staan. Ze nodigen uit om deel uit te maken van een gemeenschap die niet aan de zijlijn staat, maar samen de schouders eronder zetten.

Rotary Nederland gaat vernieuwen, wen er maar alvast aan! Wil je meer weten over onze aanpak, lees dan (de verkorte versie) van het RAN marketingplan. 

Download ons nieuwe marketingplan